onsdag 24 februari 2016

Boktitelpoesi: Änglarnas ljus

Jag blev inspirerad av Vargnatt att göra en boktitelpoesi, tyckte det såg så vackert ut och verkade så roligt. Fast min bokhög fick så korta titlar. Men men, här är några rader som jag skrapade ihop från min bokhylla med temat änglar.

Det känns lite jobbigt och pinsamt att publicera en text som jag skrivit, även om jag nu inte har skrivit den, men pusslat ihop i varje fall ;) Och jag har ingen aning om hur det ser ut utifrån andras ögon, brukar inte skriva dikter. Men jag får inte ta det så allvarligt.

Kanske har jag gått lite överstyr, jag har ännu inte lärt mig "less is more" . Det var så roligt så det blev bara fler och fler titlar... :)


Ett ljus i mörkret,
när änglarna faller.

Okända väsen,
här på jorden.

Sånt man bara säger...
Tyst!

Än klappar hjärtan,
igår, idag, imorgon.

En sorts kärlek.
En vision av ljus.

Ängelns avtryck.

6 kommentarer:

  1. Verkligen spännande med boktitelpoesi. Jag provade en gång, men då bara med tre böcker.

    Du har verkligen lyckats få ihop en helhet och en vacker dikt dessutom! Tack för att du delar med dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack snälla! :) Det var ju jätteroligt att pussla ihop fina boktitlar, blir säkert fler gånger :)

      Radera
  2. Men det blev väl jättebra?! Du borde inte tycka att det är det minsta pinsamt, tvärtom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :D Skönt att höra, men nog känns det lite ovant, får träna på det ;)

      Radera