måndag 29 februari 2016

Läs-a-lot Sportlov: Wrap up

Den läs-a-lot som Elvira drog igång och peppade ett gäng andra att läsa lite extra under sportlovet är nu över, och jag tänkte sammanfatta lite kort hur det har gått med läsningen under veckan. Det här var min planerade hög och jag höll min trofast till den :) Jag tycker också att det var en väldigt bra hög, en härlig blandning. Fast två av dem hade faktiskt tvilling-tema och det blev ju ett roligt sammanträffande :)


Skära för sten av Abraham Verghese - hade läst en del och läste ut, vilket blev 343 sidor läst
Flickan från ovan av Alice Sebold - läste hela vilket blev 306 sidor
Jag ger dig solen av Jandy Nelson - började på och hann läsa 301 sidor

Sammanlagt antal lästa sidor: 950

7 kommentarer:

  1. Kul! Härligt att du kom så långt med alla :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gick bättre än vad jag trodde att det skulle göra :)

      Radera
  2. Åh Jandy Nelson skulle jag verkligen vilja läsa nåt av. Alla älskar ju hennes böcker :) Förresten, jag har ett segment på min blogg som heter Mer kärlek åt bokbloggarna och det skulle vara väldigt roligt att ha dig med :D Det går ut på att en bloggare svarar på 20 frågor om bloggande och läsande och varje lördag publicerar jag en bloggares svar på min blogg. Skulle du vara intresserad att vara med ? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var faktiskt väldigt bra :)
      Ah wow vad roligt :D Jag vill jättegärna vara med!

      Radera
    2. Så kul ! Jag mailar dig under veckan med mera info :D

      Radera
  3. Vad kul att du hann med nåt i alla, du läste ju riktigt mycket! Hoppas du gillar Jag ger dig solen, tycker själv den är fantastisk. :) jätteroligt att du deltog :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gick väldig bra tycker jag, bättre än jag trodde. Det var kul att vara med, fick lite extra pepp! Jag ger dig solen gillade jag också, det kommer strax en recension på den :)

      Radera