fredag 12 februari 2016

Lite uppdateringar


Rainbowthon: Läsmaratonet går finemang, men hoppas på en ordentlig slutspurt nu i helgen. Har läst Jag heter inte Miriam, lite på Lycka! och påbörjat Och bergen svarade som jag hoppas kunna läsa ut i helgen. I så fall börjar jag på Jag ger dig solen.

Twitter: Jag har skaffat ett konto för bloggen på denna social medie kanal. Ni kan se det i fältet här till höger. Jag tyckte det lät så gulligt och charmigt med "kvittrandet", inte för att ett lejon kanske kvittrar, men ändå!

Goodreads: När jag ändå var igång halkade jag även in och skaffade mig goodreads. Har inte lärt mig allting där ännu men det kommer väl. Verkar vara ett farligt ställe ;)

I morgon ska vi till Erikshjälpen och då finns det en ganska så stor risk att det får följa med några böcker hem :) Jag har läst runt lite på jerkan och gud så roligt jag tyckte det var att få läsa fler funderingar och tips på att främja barns läsning. Viktig uppgift tycker jag, men kan vara lite klurig. Nu så ska jag bege mig till läsfåtöljen :) Hoppas ni får en fin helg!

6 kommentarer:

  1. Roligt att du har skaffat goodreads, vad heter du där? kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte haha.. jag minns bara att jag skrev i mitt namn. Men nu så gick jag in och såg att man kunde skriva in sitt användarnamn, så jag heter "lionslibrary" :) Ska lägga till dig också! Kram

      Radera
  2. Mysigt med second hand i morgon! Hoppas du hittar nå kul :)

    SvaraRadera
  3. Kul med läsmaraton och nya sociala medier. Hittar dig inte på twitter dock... En direkt länk till din profil vore toppen! Vill följa! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du vill följa mig där :) är ju inte så roligt att kvittra ensam hehe.. ska ta och söka upp lite andra där men är ju upptagen med läsmaratonet :)
      Jag har en följa-länk i fältet till höger, strax under vad jag läser just nu. Annars heter jag "LionsLibrary9", vi ses där :) Kram

      Radera