lördag 6 februari 2016

Rainbowthon 2.0 TBR

I morgon börjar ett readathon som jag tänkte vara med i och som kommer att pågå 7-14 februari (HÄR är en video om det hela). Readathon är som ett läsmaraton där läsningen under några begränsade dagar prioriteras lite extra.

Temat är regnbågens färger. Det tyckte jag lät så himla fint och roligt! Och nu när det fortfarande är grått och trist ute tänkte jag att det kunde vara kul :)

Jag tittade lite på min tbr-lista som jag gjorde för ett tag sedan, se HÄR, för att se vilka böcker som har de färger som jag behöver. Där fanns ett par stycken, men såklart köpte jag också ett par böcker igår som jag bara var tvungen att ha med. En härlig blandning tror jag det blir. Men jag kommer ju aldrig i livet hinna läsa allt haha...


Min regnbåge består av:

Lila: Känslans intelligens av Daniel Goleman
Blå: Och bergen svarade av Khaled Hosseini
Grön: Eld, jord och vind av Susanna Tamaro
Gul: Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson
Orange: Lycka! En handbok i konsten att leva av Dalai Lama
Röd: Jag ger dig solen av Jandy Nelson

Jag är förväntansfull på den här högen! Nu är det bara att ladda och förbereda sig och röja undan allt annat så att jag kan ägna morgondagen åt mängder med läsning :)

9 kommentarer:

  1. Kul att vi är fler svenskar som är med. Jo jag tänker nog börja med min gula bok så man känner att man hinner läsa nån iaf.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är det :) Precis, så man får lite boost. Jag ska faktiskt också börja med min gula, kan knappt vänta på att få börja på den :)

      Radera
  2. Sen att man får plocka böcker från bokhyllan de böcker som typ inte blir lästa på länge. Skitkul tycker jag. Får jag länka till dej?
    Kram Cissi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blir ett bra tillfälle att återupptäcka de böckerna :) Jadå det kan du nog göra :) Kram

      Radera
    2. Vad trevligt! Hoppas det går bra för dig i utmaningen. Här kommer annat ivägen för läsningen hela tiden. Haha. Sånt är väl livet antar jag.
      Kram Cissi

      Radera
  3. Vilken härlig blandning med böcker! Lycka läste jag för ganska många år sedan, tyckte mycket om den då - det var verkligen en bok som jag just då behövde läsa - den gav mig mycket! Jag har den kvar, stående i bokhyllan. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du tycker det! Jag ser fram emot den boken. Det är ju underbart när man får läsa en bok som verkligen passar in i sitt liv vid rätt tillfälle, det är läsning när det är som bäst :)

      Radera
  4. Himla rolig grej, det ser väldigt fint ut iallafall :) Kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte också att det verkade så kul så jag kunde inte låta bli :) Kram!

      Radera