måndag 15 februari 2016

Rainbowthon 2.0 Wrap up

Läsmaratonet Rainbowthon är över för den här gången och jag tänkte sammanställa hur det har gått under mitt läs-race.

Det har varit väldigt roligt. Rätt så mycket har blivit läst även om jag inte hann läsa allihopa. Men det hade jag inte räknat med heller, det var snarare bra att ha ett gäng att välja på så att jag kunde hålla igång läsningen.

Pedagogiskt och bra. Röd = Ej påbörjad. Gul = Påbörjad. Grön = Utläst

Såhär gick mitt Rainbowthon (7-14 februari):

Lila: Känslans intelligens av David Goleman
Blå: Och bergen svarade av Khaled Hosseini - läste hela, 361 s.
Grön: Eld, jord och vind av Susanna Tamaro - har läst 61 s.
Gul: Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson - läste hela, 451 s.
Orange: Lycka! En handbok i konsten att leva av Dalai lama - har läst, 122 s.
Röd: Jag ger dig solen av Jandy Nelson

Sammanlagt antal lästa sidor: 995

4 kommentarer:

  1. Nice med läsmaraton och din regnbågsbokhög ser så fin ut! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kunde inte motstå just för alla fina färger :)

      Radera
  2. Åh, ska bli kul att höra vad du tyckte om Jag ger dig solen. Fantastiskt fin bok ( en av de finaste ) tycker jag. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu hanns den ju inte med i detta läsmaraton, men den ligger absolut nära tillhands inom en snar framtid :) Har hört så mycket gott om den så det blir nog jättebra :)

      Radera