måndag 8 februari 2016

Rainbowthon: Hålla en balans


När jag hade kommit drygt hälften i Jag heter inte Miriam, kände jag att det nästan blev lite för tungt och tragiskt. Så jag bestämde mig för att växla lite med en något mer lättsammare bok, nämligen Lycka!.

Böckerna är väldigt olika varandra. Den ena är en roman och den andra en fackbok (eller reportagebok). Den ena visar hur grym och fruktansvärd historien har varit. Den andra belyser människans strävan efter lycka och hur stora möjligheter vi har att tillsammans att sprida goda ringar på vattnet.

Det blev en sådan konstrast och jag kände en sådan lätthet och hoppfullhet efter mitt tragiska och mörka träsk att jag nästan ville gråta. Jag behövde lite ljus! (Jag heter inte Miriam är visserligen väldigt intressant och viktig!)

2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt att kunna läsa fler böcker samtidigt!
    Jag har börjat på bok 3 igår innan jag avslutade bok 2 idag och känner mig nöjd. Dock är den 3e boken lite tjockare så vi får se hur jag gör med den. Men jag tycker det här var skitkul!
    Kram Cissi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst nu när så mycket som möjligt ska läsas gäller det att hålla läslusten uppe ;) Vad kul att höra att det går bra för dig! Kram

      Radera