tisdag 16 februari 2016

Veckans bokbloggsfråga - vecka 7


Den här veckans fråga som Carola på Barnboksbloggen har ställt handlar om biblioteken. Det hon undrar är helt enkelt:

Vad betyder biblioteket för dig? Vad gör du där förutom att låna böcker? Vad är det bästa med just ditt bibliotek? Och ni som inte brukar besöka biblioteket särskilt ofta, varför inte?

Just nu är min största relation med biblioteken det som jag får genom kurslitteraturen eller liknande, eftersom jag läser till yrket. Så jag älskar idén om biblioteket och allt därikring. Däremot besöker jag dem inte så ofta. Men när jag väl gör det har jag svårt att slita mig därifrån för jag tycker det är så fint och inbjudande och såklart för alla böcker!
   Egentligen är det ju så att jag gärna vill äga mina böcker, de som jag har läst och de som jag vill läsa. Jag håller ju på att bygga upp mitt egna lilla bibliotek hemma :)

5 kommentarer:

  1. Tycker också om själva biblioteksmiljön :) Jag brukar försöka att bara köpa böcker som jag verkligen vill ha :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Biblioteken är verkligen fina platser :) Imponerande att du kan hålla dig, jag har ju tyvärr inte så bra behärskning på mina köpbegär av böcker ;)

      Radera
  2. Biblioteket får numera inte jätteofta besök av mig heller, men jag är desto flitigare på att besöka hemsidan, läsa recensioner, nyheter, tips, tema-listor osv. Jag bygger också på drömmen om ett bibliotek hemma och det går stadigt framåt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänker att det kanske är en rutin-grej. Ah det var roligt att höra, får ta och börja spana omkring lite. Jaa tänk vilken dröm att ha det så hemma! :)

      Radera
  3. Det var flera år sedan jag lånade en bok på biblioteket, om man inte räknar e-böcker, och då var det till en bokcirkel :)

    SvaraRadera