söndag 20 mars 2016

En smakbit på söndag - Tango för vilsna själar

Söndagens smakbit kommer från den härliga och nu även svängiga boken Tango för vilsna själar av Lucy Dillon. Även om det inte ska vara med några hundar i den här boken så tycker jag att den hittills är minst lika bra som de tidigare jag läst av henne.

Smakbiten kommer från sidan 64:

"Dra inte i honom, Katie!" ropade en melodisk röst från andra änden av salen. "Bara låt honom leda och anpassa dina steg efter hans."
   "Varför hackar hon på mig?" mumlade Katie. "Tittar hon bara på oss?"
   "Hon tittar på allihop", sa Ross. "Och ett och två och tre och fyr och - aj!"
   "Vad är det nu då?"
   "Du trampade mig på tårna."
   "Det gjorde jag inte alls. Du var bara inte snabb nog."

Fler smakbitar hittar du hos Mari på Flukten fra Virkeligheten.

30 kommentarer:

  1. gillar Dillon och att dansa med maken, tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja alla bitarna är härliga :) Varsågod!

      Radera
  2. Jag har ju köpt på mig flera Dillon nu, ska läsa dem när jag behöver dem :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Smart att spara med till rätta tillfället, jag blev bara tvungen att läsa denna nu :)

      Radera
  3. Jag har inte läst något av Dillon, men det borde jag nog göra. Det här satte ett leende på mina läppar :) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom är verkligen härliga :) Varsågod!

      Radera
  4. Enda en ny forfatter for meg. Takk for tips og smakebit! :)

    SvaraRadera
  5. Den ska jag använda nästa gång jag råkar trampa på någon :D

    SvaraRadera
  6. får nog snart läsa en Dillon. till exempel den som väntar i hyllan. tack för smakebiten och påminnelsen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag, alla jag läst hittills är bra :) Varsågod!

      Radera
  7. Inga hundar!? ;) Men den verkar ju riktigt bra ändå - tack för rolig smakbit! Gillar Dillon för det mesta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä jag vet de har lämnat ett tomrum.. men hittills är den ändå lika härlig så det går nog bra ändå :)

      Radera
  8. Tack för smakbiten. Gillar den här boken, kanske lite extra på grund att den handlar en del om dans.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul, jag gillar också den biten :)

      Radera
  9. Dillon är jag sugen på att läsa mer av någon gång ;) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag absolut :) Varsågod!

      Radera
  10. Tack för smakebiten, jag brukar också trampa på tårna när jag dansar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte så lätt alltid :) Varsågod!

      Radera
  11. Jag tror jag har läst den här. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  12. Det hørtes ut som en fin bok. Jeg er ikke flink til å danse men jeg skulle gjerne gå og lære det :-) Ha en flott søndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade jag också tyckt varit roligt att kunna det bra :) Varsågod och hoppas du också får en fin dag!

      Radera
  13. Tack för smakbiten! Har inte läst något av Dillon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom är så härliga :) Varsågod!

      Radera
  14. har inte hört om denna bok. Måste kolla upp den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog framförallt hennes böcker med hundar som har fått mest uppmärksamhet :) Tycker denna ändå är härlig feelgood :)

      Radera