tisdag 8 mars 2016

Enkät: Ärliga listan

Jag hittade den här enkäten hos C.R.M Nilsson, som i sin tur hittade den hos Bokhyllan i Pepparkakshuset... jag tänkte att den kunde vara kul att svara på och ge en liten annan bild av mig än det som lyser igenom andra bokinlägg. Nu har jag sett flera andra som svarat på den, jätteroligt! Här är mina svar...

NÄR GRÄT DU SENAST OCH VARFÖR?
För ett par veckor sedan när jag såg på Den goda dinosaurien. Jag är helt hopplös på tecknade filmer. Det bara brister totalt och så kan jag inte hejda mig för det är så sorgligt och gulligt och känslosamt...

TRE SAKER DU AVSKYR:
Obryddhet i situationer/ämnen som jag håller hårt.
Orättvisor.
Disktrasor (vilket mamma verkligen känner att hon måste bota mig från)

HUR VAR DU I SKOLAN?
Tystlåten och tillbakadragen, men sågs som den smarta bakom det försiktiga haha.. Men på idrotten kunde jag ta för mig så var roligt. Just tal har aldrig varit min grej, förutom redovisningar för det var jag bra på. Men det är helt annat när det är planerat. 

VAD BLIR DU STRESSAD AV?
Röriga miljöer som t.ex mycket folk och ljud när jag inte känner föret. 
Att behöva stressa på morgonen. (ja... det är stressigt med stress)
Otydliga instruktioner och förväntningar.

TRE SAKER DU ÄLSKAR:
Nära och kära och djuren.
Böcker.
Skogen.

HUR TROR DU ATT ANDRA UPPFATTAR DIG?
Jag är inte alls så pratsam av mig förutom med de allra närmsta så förmodligen en tyst, blyg, mesig, töntig, opersonlig människa, ja vad vet jag egentligen... kan också tycka detta är lite jobbigt men har svårt att tränga mig fram och visa, samtidigt som jag inte gillar att det ska krävas det, om ni förstår.

HUR UPPFATTAR DU DIG SJÄLV?
Hoppfull, glad, enkel, fundersam, osäker och ibland tvärsäker, vill se det bästa i allt och strävar ständig efter att vara givmild, tålmodig och välvillig mot andra.

EN SITUATION SOM DU TYCKER ÄR JOBBIG / PINSAM:
Att någon pratar högt om mig om felaktiga saker och så vågar jag inte säga till.

NÄR KÄNNER DU DIG SOM VACKRAST?
Efter en springtur känner jag mig stark och härlig, kanske inte så vacker... det i så fall när jag klätt upp mig lite eller när min sambo säger det till mig i vardagen. Eller när jag och hunden är ett team på promenaden, hon ser så stolt ut och då blir jag det också tillsammans med henne.

VAD SKRATTADE DU SENAST ÅT?
Åt katten som har sådan extremt arg och bestämd blick just innan jag skjuter iväg papperstussen.

NÅGOT DU FUNDERAR MYCKET ÖVER?
Livet i allmänhet. Ibland blir jag livrädd att det bara är en ytterst parentes och inte det riktiga, att förvalta det väl, och ibland är jag oövervinnerlig och spricker av lust att leva.

TRE SAKER DU ÄR RÄDD FÖR:
Att någon i min närhet ska dö eller drabbas av någon olycka.
Att jag själv ska drabbas av en olycka som förändrar livet kraftigt.
Att världen blir en påtaglig mycket ond plats.

ETT YRKE DU TROR DU SKULLE VARA DÅLIG PÅ:
Kan ju vara en hel del... men kirurg. Kan inte tänka mig att skära i människan och allt blod.

SLUTLIGEN, ETT YRKE DU TROR ATT DU SKULLE VARA BRA PÅ:
Eftersom jag är på väg mot bibliotekarie så hoppas att jag såklart att det passar mig. Annars sådant som ligger varmt om hjärtat, böcker och läsning samt djur och natur.

2 kommentarer:

  1. Jättekul att läsa dina svar :) Det är trevligt när man får en bättre bild av människan bakom bloggen. Och kirurg skulle jag vara usel som, jag har en förmåga att svimma om jag ser blod :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det, så roligt att rätt många gjort den i dagarna :)
      Oh ja, jag beundrar att de kan fokusera i sådana situationer :P

      Radera