fredag 4 mars 2016

Hylltömning 2016 - Mars utmaning

Ny månad innebär också en ny utmaning vad gäller att tömma sin olästa bokhylla. Nelly berättar att den här gången ska vi gå efter färg. Först väljer vi en bok som har något svart på sig, och jag måste erkänna att det kändes lite tråkigt. Jag gillar färg och längtar efter våren. Inget mer mörker... men så skulle vi sedan välja en grön bok och det kompenserade verkligen, grön är en av mina favoritfärger!

Nu till valet av böcker. Den svarta boken var ganska självklart, det blev Romarblod av Steven Saylor. Jag är egentligen inte mycket för hemskheter, men om det ska vara så får det gärna ha en historisk touch. 80 f Kr. känns bra, för ju närmare nutiden desto läskigare...

Vad gäller den gröna boken kunde jag göra det lätt för mig genom att välja en bok som jag bara väntar på att få slänga mig över. Men då skulle inte den här hylltömnings-utmaningen behövas, så jag valde en bok som förmodligen skulle få skjutas undan till förmån för andra böcker under en väldigt lång tid. Den gröna boken blev... håll i er med titeln - Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap av Mary Ann Shaffer.

Det känns bra det här, jag är redo för marsläsning!

4 kommentarer:

  1. Jag har också plockat ut mina böcker, det blev ordentliga hyllvärmare.

    Potatisskalsboken har jag också i min bokhylla - oläst!

    Lycka till med läsningen, hoppas böckerna är bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det hylltömning så är det, lika bra att ta de böcker som kommer lite i skymundan :)
      Det ska bli roligt att läsa potatisskalsboken, haha det var en rolig förkortning!
      Tack, hoppas det går riktigt bra för dig med med läsningen :)

      Radera
  2. Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap tyckte jag bra om när jag läste den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var kul att höra, såhär i början verkar den bra så det tror jag nog att det fortsätter att vara :)

      Radera