torsdag 31 mars 2016

Mitt första recensionsexemplar

Vet i vad som har hänt? Kanske finns det någon annan bokbloggare där ute som förstår känslan som kommer första gången som det skickas hem ett recensionsexemplar till en. Ahh!
Och det är lite komiskt att just, verkligen just den dagen, som jag är med och sprider bokbloggskärlek händer det och tajmar mitt i prick. Läskigt.

Det jag menar är att jag började ju att bokblogga just för att jag tyckte det var häftigt att få hem recensionsexemplar. Jag visste knappt vad bokbloggare var för något. Men sedan gick det otroligt snabbt. Så pass snabbt att jag helt glömde bort den biten. Bokhyllan svämmar över och jag har så många böcker som jag vill läsa så jag har fullt upp. Dessutom vill jag träna mer på att recensera. Inte för att jag kommer vara fullt nöjd någonsin. Men nog om detta, ni förstår nog.

Den dagen i varje fall, som jag offentliggör min fula anledning till att jag hoppade in på det underbara bokbloggandet, så får jag ett mail från en författare som undrar om jag vill läsa hans bok. Plötsligt händer det! Är det inte magiskt att det händer samma dag?! Någon mer än jag gillar sådana sammanhang? Jag trodde aldrig att det skulle ske. Herregud. Roligt att bokblogga :)

Så nu vet ni att jag ska börja läsa mitt första recensionsexemplar :) Det känns spännande och jag är nyfiken på boken. Men mer om den i recensionen såklart!

12 kommentarer:

  1. Vad roligt! Hoppas den är bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas jag med :) Ämnet låter väldigt intressant!

      Radera
  2. Grattis! Det är en alldeles speciell känsla :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja verkligen, det kom så plötsligt också :)

      Radera
  3. Grattis, vad kul för dig! :)

    SvaraRadera
  4. Grattis! Kommer ihåg hur glad jag blev när det första dök upp i min brevlådan, det var en överraskning så jag höll på spricka av glädje :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Ja verkligen det blev ett större lyckorus än vad jag trodde att det skulle bli :)

      Radera
  5. Grattis! Vad roligt! Jag förstår precis hur du menar, för jag kände likadant. När jag plockade ut det där vadderade kuvertet ur brevlådan och såg att det innehöll mitt livs första recensions-ex så blev jag så otroligt glad - det kändes riktigt stort att någon ville att JAG skulle läsa en bok och tycka till om den.
    Ja, det gör det fortfarande, ska jag väl tillägga :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Det är verkligen en härlig känsla!

      Radera