torsdag 3 mars 2016

Nytt i hyllan: Februari

Det gick en hel månad, men sedan blev hungern för stor och jag var tvungen att sticka ut på bokjakt. Några nya och fina böcker har tagit plats i hyllorna. Lika bra att visa upp dem :)

På bilden nedan är de böcker jag köpte på en loppis i stan. De brukar inte ha så värst mycket intressant, men det är väldans billigt. Det är kul ibland att gå och spana.


Känslans intelligens av Daniel Goleman
De målade grottornas land av Jean M Auel
Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson
Kejsaren: Roms portar av Conn Iggulden

Jag vet, jag har ju bara läst två böcker om stenåldersflickan Ayla och ryktena om att böckerna nu ska börja dala i hur bra de är gör mig inte så jättesugen att fortsätta... men det känns ändå bra att jag har serien komplett i hyllan, ifall jag får ett ryck :)

Sedan åkte vi iväg till Erikshjälpen, det fick blev min bokrea, och lite alla hjärtans dag present (om man nu ska ge sig sådant). De ser ju som nya ut, så fina!


Lyckostigen av Anna Fredriksson
En sorts kärlek av Ray Kluun
Tusen strålande solar av Khaled Hosseini
Drömmarnas hus av Rachel Hore
Den glömda trädgården av Kate Morton
Frihetens pris av Barbara Ewing

För den uppmärksamma har jag ju redan Tusen strålande solar i min hylla, också läst. Men den var så fruktansvärt bra så jag vill såklart ha den inbundet :)

Jag blev också väldigt glad för denna kompletta serie som jag högg vid första anblicken. Är väldigt sugen på att förflytta mig till medeltiden!


Vägen till Jerusalem av Jan Guillou
Tempelriddaren av Jan Guillou
Riket vid vägens slut av Jan Guillou
Arvet efter Arn av Jan Guillou

6 kommentarer:

  1. Jag tycker böckerna om Ayla var ganska bra, men den sista (den du har i högen där alltså) var bara en enda upprepning. Den hade kunnat vara hälften så tjock. Högst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte hört så roliga omdömen om den.. det återstår att se vad jag tycker om den :) När jag väl kommer dit ;) de är ju som små tegelstenar.

      Radera
  2. Kate Morton gillar jag mycket :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser verkligen fram emot att läsa nått av henne :)

      Radera
  3. Jäklar så snygga Arn böckerna är!
    Kram Cissi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är dom :D Det gör inte ens att de är pocket ;)

      Radera