tisdag 29 mars 2016

Tango för vilsna själar av Lucy Dillon


Titel: Tango för vilsna själar
Författare: Lucy Dillon
Serie: -
Genre: Feelgood
Antal sidor: 510
Språk: Svenska
Originalspråk: Engelska
Originaltitel: The Ballroom Class
Översättare: Ann Björkhem
Förlag: Bonnier Pocket
ISBN: 978-91-7429-428-6
Utgivningsår: 2014 (2008)
Format: Pocket

Första meningen: Angelica Andrews, vinnare av Brittiska öppna mästerskapet i tiodans 1974 och 1976-78, samt brittisk mästare 1977 och finalist i europamästerskapet i tiodans flera gånger än hon kunde minnas, var inte van att handskas med rostiga nycklar och lås.

Handling: När den före detta proffsdansaren Angelica återvänder till Longhampton för att städa ur sin mammas hus, bestämmer hon sig för att starta en danskurs på orten. Dit kommer Katie och Ross som försöker rädda sitt äktenskap, där de inte längre vet vem som för vem. Lauren som drömmer om ett sagobröllop och den perfekta brudvalsen medan hennes blivande make Chris mest vill ha det hela överstökat. Och så Laurens föräldrar. De vill ju inte göra bort sig på festen, men mamma Bridget bär på en gnagande hemlighet som skulle kunna vända uppochned på deras lyckliga liv tillsammans.
   Under Angelicas ledning lär sig paren steg för steg mer om sig själva och det som är viktigt i livet, och i tangons och salsans virvlar inser de att man aldrig kan dölja något för sin danspartner …

Min kommentar: Jag har läst några böcker av Lucy Dillon tidigare och jag tycker att alla är härligt lättsamma och underhållande. Den här boken verkar vara den som hon har skrivit först och kanske är det också därför som det inte finns några hundar med. Det gick bra att läsa utan de fyrbenta karaktärerna men nog tillför de mycket charm. Jag gillar ändå att läsa om dans och de andra små ingredienserna som boken utgörs av. Det är verkligen feelgood - varken mer eller mindre, såsom det så fint står på omslaget. Jag föll dock inte lika mycket för den här boken som jag gjorde med de andra men jag tycker ändå att den var charmig och mysig att läsa.

Mitt betyg:

Här finns en smakbit.

6 kommentarer:

  1. Kul att läsa din recension. Låter som ett mysigt upplägg. Vill fortfarande läsa denna. Blev sugen redan av smakbiten förut :)

    SvaraRadera
  2. Det här tänkte jag skulle få bli min nästa Dillon-bok. När det blir är däremot väldigt osäkert :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter bra tycker jag :) Eller hur, den finns på kö tillsammans med andra fina böcker :)

      Radera
  3. Den här recensionen får mig att känna att jag verkligen måste ta tag i att läsa Lucy Dillon :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj det är ju bra. Jag har gillat de andra jag läst av henne men något gjorde att jag inte fastnade lika mycket för denna, men den var ändå klart läsvärd :)

      Radera