tisdag 15 mars 2016

Top Ten Tuesday

Veckans tema är att visa upp sin läsplanering (TBR) för våren. Jag har tagit fram böcker som jag mer än gärna slänger mig över nu med detsamma. Men eftersom de flesta har lite sommarkänsla över sig tänker jag att det är bäst att vänta ett tag. Är det okej att börja nu då? Javisst! Här är min våriga bokhög:


Den glömda trädgården av Kate Morton
Señor Peregrino av Cecilia Samartin
Doftande trädgårdar för de blinda av Janet Frame
Brobyggarna av Jan Guillou
Aristotle and Dante discover the secrets of the universe av Benjamin Alire Sáenz
Än klappar hjärtan av Helena von Zweigbergk
Svart ros av Nora Roberts
Pappersstäder av John Green
Rosengädda nästa! av Emma Hamberg
Vägen till Jerusalem av Jan Guillou

16 kommentarer:

  1. Jag har läst böckerna av John Green, Guillou och Morton. Morton bok är riktigt bra! Flera av dina andra böcker på listan vill jag också läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul, jag är väldigt nyfiken på allihopa :)

      Radera
  2. Señor Peregrino överraskade mig ordentligt. Jag trodde nog att jag skulle gilla, men den överträffade allt jag hade förväntat mig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att höra, jag ser fram emot den. Känns som om jag dragit på den i evigheter men nu så :)

      Radera
  3. Blir spännande att se vad du tycker om Samartins och Mortons böcker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli väldigt kul att läsa dem :)

      Radera
  4. Av dessa har jag bara läst Pappersstäder och den var väldigt John Green-aktig :) Men min sambo hyllar brobyggarna så du har nog en del bra framför dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte läst något av John Green men det låter nog bra att det inte är någon överraskning från honom :) Brobyggarna har jag hört lite blandat om så det ska bli spännande :)

      Radera
  5. Trevlig boksamling. Aristotle and Dante discover the secrets of the universe star hogtie pup på min att-läsa-lista ox :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska se till att läsa den snart :)

      Radera
  6. Aristotle and Dante discover the secrets of the universe är jätte fint skriven, rekomenderas! Dessutom tror jag det ska komma en fortsättning till den under 2017 (??) vilket alltid är trevligt. Jag borde verkligen ta och läsa något av Jan Guillou snart. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har hört mycket gott om den så jag är förväntansfull. Jaså det hade jag ingen aning om, hoppas det blir bra i så fall :) Eller hur, så känner jag med så nu har jag med två stycken av honom ;) Kram

      Radera
  7. Brobyggarna har jag läst, lyssnar just nu på andra delen, Än klappar hjärtan har jag tänkt att jag ska läsa någon gång... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså där ser man, hoppas du gillar den :)
      Den har jag också väntat på ett tag och så känns den om en chansning, ingen aning vad jag tycker men hoppas såklart på det bästa :)

      Radera
  8. Pappersstäder måste jag också läsa så jag kan se filmen snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Toppen! Då kanske jag för en gångs skull kan ta det i rätt ordning ;)

      Radera