tisdag 22 mars 2016

Top Ten Tuesday

Veckans tema handlar om böcker som jag verkligen älskade men som jag kanske inte har pratat om på ett tag. Jag har nog inte pratat så mycket om de böcker som jag läst över huvud taget så jag kan välja helt fritt.

För jag läser en bok, skriver en recension och så hoppar direkt på nästa, utan att blicka tillbaka. Ungefär. Jag har inte heller bokbloggat så länge så jag kände inte att jag ville göra någon "topp tio" eller "topp 15 2015" där vid årsskiftet. Men nu när temat blev något liknande tänkte jag att jag kan visa upp tio böcker som jag läst och gillade skarpt under min lilla bokbloggstid. Många känner ni säkert igen, men kanske finns där också en doldis.


Topp tio älsklingsböcker:
(utan inbördes ordning)

1. Drömhjärta av Cecilia Samartin
2. Britt-Marie var här av Fredrik Backman
3. Gå dit hjärtat leder dig av Susanna Tamaro
4. Tusen strålande solar av Khaled Hosseini
5. Godnatt, finaste av Dorothy Koomson
6. Min europeiska familj av Karin Bojs
7. Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón
8. Och så levde de lyckliga av Lucy Dillon
9. Tyst av Susan Cain
10. In i skogen av Jean Hegland


12 kommentarer:

  1. Har inte läst någon bok på din lista, men många av de har jag tänkt läsa! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har du väldigt bra läsning framför dig, hoppas du också gillar det :)

      Radera
  2. Britt-Marie och Tusen strålande solar har jag läst. Och gillat :) Vindens skugga måste jag nog läsa snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Båda var verkligen bra, Vindens skugga var nästan för bra i början så jag vågade knappt läsa ;)

      Radera
  3. Svar
    1. Visst var den, älskar Samartins språk och så den vackra stämningen även om det var ett tungt öde :)

      Radera
  4. Många jag också tycker jättebra om där :). Och Tyst av Susan Cain ser jag fram emot att läsa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul :) Tyst är verkligen informationsrik på ett positivt och peppande sätt, väldigt intressant och givande :) Hoppas du gillar den!

      Radera
  5. Vindens skugga är en av mina favoritböcker :) Tyst och Britt-Marie var här tycker jag också om. In i skogen skulle jag vilja läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du också gillar dem. In i skogen tyckte jag extremt mycket om just för att jag gillar temat, skrämmande och intressant och så det fina sättet att berätta det på såklart :) Hoppas du gillar den om du läser den framöver!

      Radera
  6. Åh, tack för lite tips. Jag är sugen på en hel del av dem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillade det :) Hoppas du också gör det om du läser någon!

      Radera