tisdag 1 mars 2016

Veckans bokbloggsfråga - vecka 9

Den här veckan undrar Carola på Barnboksbloggen detta:

Vilken typ av blogginlägg tycker du är roligast att läsa hos de bokbloggar du följer (recensioner, svar på utmaningar, listor, fakta, boknyheter, personliga inlägg, temainlägg eller vad det nu kan vara)? Och vilken typ av blogginlägg tycker du själv är roligast att skriva?

Jag fick fundera lite här, för jag tror inte att jag har någon typ av favoritinlägg, det skiftar från gång till gång tycker jag. Men om jag ska säga något, så tycker jag det är roligast att läsa recensioner (på de böcker som lockar mig) och se vad andra köper hem för böcker, s.k book hauls.

Det är även dessa typer av inlägg som jag själv tycker är roligast att göra. Även om det ofta är klurigt att skriva recensioner, och för det mesta går av sig själv inför book hauls ;) Jag tycker också det är roligt att göra TBR-högar, att stapla böcker på varandra och säga till sig själv att "det här vill jag läsa" :) men det är väldigt sällan som de följs till punkt och pricka så då måste jag fråga mig själv om det är realistiskt.

Jag är dålig på att göra andra typer av inlägg utöver det "vanliga", ibland blir det denna bokbloggsfråga och även jerkan, så därför tycker jag det är lite extra roligt att läsa dessa på andra bokbloggar. Min förhoppning är att det kommer längre fram när jag är lite mer varm i kläderna så att säga. Det känns som om jag fortfarande utforskar, men det kanske man alltid kommer göra.

12 kommentarer:

  1. Stapla böcker på varandra gillar jag också och bilder av andras bokhögar är en favorit :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen, bokhögar är så fint :)

      Radera
  2. Håller med! Recensioner och bookhauls är väldigt kul. :) Verkan och bokbloggsfrågan och top ten thuesday och tematrion är väldigt kul även fast jag inte heller hänger med på alla jämt. :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här, jag är med när jag känner att jag har något att bidra med, även om det också kan vara kul att bara se de andras bidrag :)

      Radera
  3. Recensioner är roliga att läsa, tycker att man ständigt upptäcker nya böcker att läsa :)

    SvaraRadera
  4. Jag har slutat med book hauls för annars skulle bloggen överösas med dessa :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha.. så kan man också se det, jag har bestämt att jag ska visa upp varenda bok som jag köper hem, det kommer få mig att behärska mig, lite i varje fall :)

      Radera
  5. Recensioner är alltid kul att läsa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker jag med, som kärnan i bokbloggandet :)

      Radera
  6. TBR skriver jag aldrig, för jag planerar aldrig så :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De kan vara svåra, så jag förstår om man inte gör sånt :)

      Radera