fredag 22 april 2016

Bokbloggsjerka 22-25 april

Den här veckan undrar AnnikaVad är du mest sugen på att läsa just nu (oavsett om du har boken/novellen/dikten/etc. i din ägo eller ej).

Det finns så många böcker som jag vill läsa härnäst som jag är jättesugen på så jag blev nästan lite paff. Ska jag bara välja en? Jag är också inne i ett litet läsflow där jag är så försjunken i de böcker som jag läser just nu och väldigt nöjd över de jag har läst att jag får lite svårt att veta vad jag är sugen på härnäst. Och mest sugen på? Hmm. Men jag tog mig en titt i hyllan (jag kan inte sukta efter en bok längre än min hylla...) och där får jag ändå dra ut Señor Peregrino av Cecilia Samartin. Den har jag länge väntat och längtat efter. Nu kanske det är dags för den.

54 kommentarer:

  1. trevligt, Cecilia Samartin har jag i hyllan, lyssnade när hon var i Göteborg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska bli roligt att äntligen få läsa den snart :)

      Radera
  2. Det kan förstöra läsningen och fokusen lite om man har böcker som lockar på en för mycket. Då tittar man på en bok man vill läsa istället för att koncentrera sig på den man håller på med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så, det kan så mig ibland att jag måste faktiskt läsa den jag nu läser :)

      Radera
  3. Hoppas du kan läsa den snart. Vacker är den iallafall.

    SvaraRadera
  4. Señor Peregrino tyckte jag jättemycket om. Så mycket att jag faktiskt trodde att jag skulle läsa andra delen ganska snart, men så har det inte blivit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra, ser fram emot den :) Hoppas del två kan krypa in på din läsa härnäst snart och att den gillas lika skarpt :)

      Radera
  5. Jag har inte läst något av henne men varit lite nyfiken :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har framförallt gillar Drömhjärta av henne så jag är väldans nyfiken :) Vackert är hennes ledord för mig och det gillar jag :)

      Radera
  6. Den här dagen kommer att ruinera mig, alla ger så många bra boktips! Den här kommer absolut att hamna i min önskelista hos CDon. Det jag läst om den verkar väldigt bra, en fin berättelse.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En rolig men kanske lite farligt tema ;) Vad kul att du är nyfiken på denna :)

      Radera
  7. Åh, vilket snyggt omslag! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättefin! Tycker det gör så mycket, älskar vackra omslag :)

      Radera
  8. Åh, Señor Peregrino är verkligen jättebra!!! Jag väntar på att tredje delen, Los Peregrinos, ska komma ut i pocket (vilken dag som helst nu, eller så finns den redan) och sedan ska jag kasta mig över den. Har även Drömhjärta och Salvadoreña av samma författare men inte kommit till dem än. Trevlig läsning på dig!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att höra att du gillar den, ser fram emot den :) Och jag har det precis tvärtom med Samartin, har läst de du inte har och absolut är Drömhjärta en underbar bok, läs! :) Tack, detsamma :)

      Radera
  9. Tack för ett nytt tips :)
    Kul med alla tips man får!
    Ha en trevlig helg:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du uppskattar det :) Ett roligt tema tycker jag. Tack detsamma!

      Radera
  10. Jättesvårt att välja en. Men Samartin är bra, så hoppas du gillar den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen.. oh ja det ska bli spännande att läsa en serie av henne :)

      Radera
  11. Samartin är en av mina favoritförfattare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad fint :) Är förväntansfull inför den :)

      Radera
  12. Ja, jag är också så sugen på så många böcker. Har verkligen vara inne i ett läsflow länge nu. Tror det beror på att jag bokbloggar :) Det är så inspirerande. :) Señor Peregrino verkar intressant. Hoppas den är bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbart att vara i ett läsflow! Ah bokbloggar ger en så mycket läsglädje :)

      Radera
  13. Exakt den ligger och väntar hos mig. Skaffade den för att jag fick veta att författaren säljer MILJONUPPLAGOR - i NORGE!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du också läser den snart och att du gillar den. Låter ju onekligen som många uppskattar hennes böcker :)

      Radera
  14. Den serien har jag ännu inte läst men någon gång så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den finns där någonstans på tur :) Hoppas du gillar den när den blir läst.

      Radera
  15. Samartin är en författare jag är väldigt nyfiken på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Drömhjärta framförallt var väldigt bra och vacker :)

      Radera
  16. Cecilia Samartin är jag väldigt nyfiken på :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul, hoppas du får något läst av henne snart :) Salvadoreña tyckte jag dock var seg och halvt tråkig, men Drömhjärta var väldans fin!

      Radera
  17. Jag har läst några böcker av henne men inte just den här. Jag hoppas du får det trevligt med boken framöver.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ska bli kul att läsa något av henne igen :)

      Radera
  18. Samartin är en författare som jag är nyfiken på, men som jag inte läst något av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du får läst något av henne snart, och att du gillar´t :)

      Radera
  19. Cecilia Samartin skulle jag vilja läsa något av, kanske denna.
    Massor av rara lejon det dykt upp här på bloggen, o schyssta citat - fint! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Drömhjärta är i så fall ett varmt tips :) Ska bli spännande att läsa denna.
      Haha åh tack snälla :) det blev en del men de är ju så söta!

      Radera
  20. Den står oläst i min hylla också.

    SvaraRadera
  21. vackra färger på omslaget. inge jag läst

    SvaraRadera
  22. Jag kände också "hur tusan ska jag kunna välja en bok?!" när jag läste detta imorse :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja haha det blev svårt i det lätta, men jag tror jag valde en bra bok :)

      Radera
  23. Är nyfiken på denna författare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker hon skriver vackert och inlevelsefullt, kan varmt rekommendera Drömhjärta :)

      Radera
  24. Känner igen boken men har inte läst den själv. Hoppas du kommer gilla den!

    SvaraRadera
  25. Har läst en hel del positiva omdömen om Samartins bok så du får säkert en fin lässtund med den boken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska bli kul att äntligen få läsa den :) Hoppas innerligt!

      Radera
  26. Det var svårt att välja bara en bok då det finns så många man vill läsa. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jätteklurigt :) Ett härligt problem! ^^

      Radera
  27. Svar
    1. Det verkar vara en väldigt vacker bok :)

      Radera