söndag 17 april 2016

En smakbit på söndag - Än klappar hjärtan

Det kanske är lite för tidigt att läsa om sommar och student men jag har väntat så länge så nu kunde jag inte låta bli. Det är vad boken jag just börjat läsa handlar om, en sommar när livet vänds upp och ner för tre systrar. Jag tyckte framförallt att titeln var så fin, Än klappar hjärtan (av Helena von Zweigbergk), när jag såg den i hyllan och när jag drog ut den blänkte sidorna i ett fint mönster, då var jag bara tvungen att ta med mig den hem. Ja, utseendet på böcker är en del av mitt urval.

Jag har just satt mig med den så smakbiten kommer från sidan 11:

"Astrid vrider huvudet från skoltrappan, där Viktor förväntas springa ut, och sneglar mot grinden in till skolgården. Hon håller Viktors bild som ett demonstrationsplakat framför sig. Det är jag som är hans mamma, vi är hans familj och hans allt i den vägen. Så det så - och bilden som en sköld."


Fler smakbitar hittar du hos Mari på Flukten fra Virkeligheten.

32 kommentarer:

  1. Tack för smakebiten kanske ska läsa den någon gång.

    SvaraRadera
  2. Visst är det svårt att låta bli vackra böcker :) ibland betyder det att man får läst en bok man kanske aldrig hade valt annars :) och det är ju inte alltid fel!
    Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen! Jag hittar många skatter på det sättet, helt underbart när de också är fantastiska att läsa :)
      Varsågod!

      Radera
  3. har läst den. HvZ är duktig på relationer. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Ja jag är positivt överraskat faktiskt :) Varsågod.

      Radera
  4. Låter intressant. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  5. Tack för smakbiten. Många som gillar den här, men för mig fungerade den inte alls...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad synd, jag kan se varför men jag gillar den faktiskt :) Varsågod.

      Radera
  6. Vackra böcker har absolut en lockelse :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland till godo och någon gång till ondo :)

      Radera
  7. Läst en annan bok av författaren, gillade, och är lite nyfiken på den här. Tack för smakbiten! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag är nyfiken på fler, har samlat på mig några så de lär inte vänta länge :) Varsågod!

      Radera
  8. Visst kan ett tilltalanden yttre locka vad gäller böcker, åtminstone så där direkt. Tack för smakbit! Har inte läst något av denna författare.

    SvaraRadera
  9. Väldigt fin titel. De vackra böckerna är svåra att motstå :) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen, det är också en rolig del med böcker, att de är så fina :) Varsågod!

      Radera
  10. Måste bara hoppa in och säga, gud vad söta lejon du har högst upp! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack!! <3 Är ju så svårt att veta hur det ser ut från andras ögon men tyckte själv av de var gulliga ^^ de passar in med färgerna och extra bonus för att de läser :)

      Radera
  11. Den är riktigt bra. Jag ser fram emot att läsa mer av von Zweigbergk :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du också tycker det :) Jag vill också gärna läsa fler, har ju ändå samlat på mig några ;)

      Radera
  12. Har inte läst något av Helena von Zweigbergk och vet väl egentligen inte om jag vill :)

    SvaraRadera