söndag 3 april 2016

En smakbit på söndag - Odinsbarn


Jag har just börjat läsa Odinsbarn av Siri Pettersen tillsammans med några andra bokbloggare i ett readalong som Nellons bokblogg dragit igång. Boken läser vi under april månad och varje lördag ger vi några kommentarer på det vi läst hittills. Det känns jättekul att läsa en bok som jag vet att fler också läser samtidigt, som en liten bokcirkel :) Det är också en bok jag länge varit nyfiken på. Så jag tänkte ta en smakbit ur den, från sidan 48:

"Luft. Hon måste ha luft. Hirka slog upp dörren och fyllde lungorna. Det kändes som om hon hållit andan länge. Hon hörde fars röst bakom sig men registrerade inte vad han sa. Hon bara gick därifrån. Det var inte som förr. Han var bunden vid sin stol och hade ingen möjlighet att stoppa henne. Inte ens följa efter henne. Hon gick fortare och fortare. Hon hoppade över den fallna björken och började springa."

Fler smakbitar hittar du hos Mari på Flukten fra Virkeligheten.

12 kommentarer:

  1. Låter väldigt trevligt med en read-along :)
    Boken är jag nyfiken på sedan länge. Det finns så mycket bra böcker och så lite tid ;)
    Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  2. Har hört mycket positivt om den här serien men tror inte den är någonting för mig. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  3. Jag ska väl läsa denna också, så småningom, men kunde tyvärr inte vara med på readalongen just den här månaden.

    SvaraRadera
  4. Det här är en bok jag blivit lite nyfiken på. Tack för smakbit!

    SvaraRadera
  5. Jag har boken som e-bok men tyckte den var rörig så jag gav upp.

    SvaraRadera
  6. Har varit nyfiken på denna ett tag. Den dyker upp överallt för mig. Borde också läsa snart :)

    SvaraRadera
  7. Är jättesugen på att läsa denna serie. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  8. Kul med readalong. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  9. Tyckte om den här, hoppas den passar dig med :)

    SvaraRadera
  10. Jeg har lest denne og bok nr 2. Litt usikker på om jeg skal lese bok nr 3

    SvaraRadera
  11. Tack för smakbiten - det förklarar varför fler har den som smakbit :-)

    SvaraRadera
  12. Jag är väldigt nyfiken på den här boken. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera