lördag 2 april 2016

Kvartalsrapport: Januari, Februari och Mars


Antal lästa böcker: 24
Antal lästa sidor: 9096
Medelbetyg: 3,2

Antalet besökta länder för världsomseglingen: 8
Antalet inköpta böcker: jan (0) feb (14) mars (27) = 37

Bara vara Martha, Ulrika Jonsson
Det skyddande regnet, Jojo Moyes
Eld, jord och vind, Susanna Tamaro
Flickan från ovan, Alice Sebold
För mycket lycka, Alice Munro
Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap, Mary Ann Shaffer
Gå dit hjärtat leder dig, Susanna Tamaro
Hundar, hus och hjärtats längtan, Lucy Dillon
Idun, Johanne Hildebrandt
In i skogen, Jean Hegland
I det sista regnet, Janesh Vaidya
I vargars närhet, Nicholas Evans
Jag ger dig solen, Jandy Nelson
Jag heter inte Miriam, Majgull Axelsson
Livsregler för en medelstor get, Ina Ekegård
Lycka! En handbok i konsten att leva, Dalai lama
Min europeiska familj de senaste 54 000 åren, Karin Bojs
Och bergen svarade, Khaled Hosseini
Och så levde de lyckliga, Lucy Dillon
Romarblod av Steven Saylor
Skära för sten, Abraham Verghese
Tango för vilsna själar av Lucy Dillon
Till min dotter i Frankrike... av Barbara & Stephanie Keating
Ängelns lek, Carlos Ruiz Zafón



Kvartalets bästa: Min europeiska familj, In i skogen och Jag ger dig solen
Kvartalets sämsta: Bara vara Martha
Kvartalets överraskning: Livsregler för en medelstor get
Kvartalets besvikelse: Och bergen svarade

Den bok som var...
Roligast: Jag ger dig solen
Sorgligast: Jag heter inte Miriam
Tråkigast: Och bergen svarade
Mysigast: Skära för sten eller alla Lucy Dillons
Läskigast: Ängelns lek
Mest romantisk: Lucy Dillons böcker
Mest inspirerande: Lycka! En handbok i konsten att leva
Mest fängslande: Min europeiska familj: de senaste 54.000 åren

Boken med finast omslag: Bara vara Martha

Sammanfattning av läsningen i januari, februari och mars 2016
Det blev inte så många serier såsom jag hade tänk, de kanske får plats i nästa kvartal... I början av året blev det många bra böcker men det dalade lite nu mot slutet. Jag känner att jag måste välja lite säkra kort nu ett tag. Jag säger hela tiden att jag har typ tjugo böcker som jag kan välja på en sekund, men det går ju bara att läsa en i taget. Storartat problem :)

Vad ser du fram emot inför nästa kvartal?
Lite mer sommarläsning! Trädgård, romantik, sommar och sol. Är lite sugen på att fördjupa mig om Egypten och serien om Ramses den andre. Liksom Medeltiden och serien om Arn. Men som sagt, serier kanske jag inte kan lova för mycket om. Alltid enkelt att påbörja än att avsluta :)

2 kommentarer:

  1. Först godtog jag att du läst alla böckerna under bara en månad och blev helt: OJ! Men sen insåg jag att det var under tre månader vilket är mer rimligt haha X) Men härligt att du läst så mycket. :) Sommarläsning med romatik, trädgård, sommar och sol låter som en bra plan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja om det blir missuppfattat förstår jag reaktionen ;)
      Det ska bli kul med lite sommarläsning, den lilla läsplaneringen jag har - årstidsläsning :)

      Radera