fredag 1 april 2016

Nytt i hyllan: Mars

Herregud hjälp mig. Det blev väldigt många böcker som flyttade in i hyllan den här månaden - 27 stycken. Så nu måste jag balanseras upp det här, genom att begränsa mig väldigt nästa månad. Kanske också den efter det. Säkrast är nog att inte göra mina second hand rundor överhuvudtaget. För det finns alltid någon bok där som skriker på mig.

Det känns nästan lite pinsamt att det blev så många på en månad, haha. Men jag lovade mig själv att visa varenda bok som flyttade in, så håll i er, här kommer de...

Det blev det lite bokrea, jag har alltså köpt nya böcker. Sällsynt för mig så vi tar dem först:


Ugglor gråter av Janet Frame
Vid alfabetets gräns av Janet Frame
Odinsbarn av Siri Pettersen
Ljuset vi inte ser av Anthony Doerr


Sonja är kanske den som mest uppskattar bokrean, eller vad tror ni? :)

Och sedan, som ni förstår är jag en expert vad gäller att fynda böcker på second hand. Här är fem fina högar:


Bönder och herrar av Theodor Kallifatides
Simma med valar av Martin Almqvist (rec.ex.)
Katedralen vid havet av Ildefonso Falcones
Jag är pilgrimen av Terry Hayes


Jane Eyre av Charlotte Brontë
Ur vulkanens mun av Helena von Zweigbergk
Anna och Mats bor inte här längre av Helena von Zweigbergk
Ensamma röster av Susanna Tamaro
Svara mig av Susanna Tamaro


En doft av apelsin av Joanne Harris
En möjlig framtid av Alice Hoffmann
Flickan som vävde sidenmattor av Anita Amirrezvani
En välbevarad hemlighet av Kate Morton
I det förflutna av Kate Morton


Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
Maya uppståndelsen av Steve Alten
Krigets gudar av Conn Iggulden
Svärdens fält av Conn Iggulden
Kungars död av Conn Iggulden


Drömmar och drömtydning av Ole Vedfelt
Humanekologi av Sverker Sörlin, red.
Jorden skall gråta av James Wilson
100 sätt att rädda världen... av Johan Tell

8 kommentarer:

  1. Åh vilken underbar bild på katten!!! Ljuvlig! :) Ibland får man offra sig för att katten ska ha det bra ;)
    Jag har också en katt som gillar kartonger av alla slag.
    Tack för en trevlig blogg! Har precis börjat läsa den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur haha, vad gör man inte? Hon ser ut att ha det väldigt bra :) Det är som magneter det där, kartonger, lådor och prasslande påsar.
      Åh vad glad jag blir, tack snälla :)

      Radera
  2. Katter och kartonger!... :) Min katt är likadan! Jag har läst några av böckerna du köpt. Ljuset vi inte ser hoppas jag du tycker om! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom är så söta :)
      Den boken ser jag väldigt fram emot!

      Radera
  3. Så många bra böcker du har hittat! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah ja :D Vet knappt vart jag ska börja ;)

      Radera
  4. Ljuset vi inte ser råkade jag också köpa på rean :) Många bra böcker hittade du och vad gör väl det att det blir mycket nytt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den boken ska bli intressant att läsa :)
      Ja det blev en del och det känns jättekul ändå! :)

      Radera