lördag 30 april 2016

Read-a-long: Odinsbarn: Del 4

Nu har det blivit dags för den fjärde och sista uppdateringen i det readalong som Nellons bokblogg håller i. Här nedan är mina kommentarer från sidan 488 och till slutet. Läs ej om du inte läst Odinsbarn, spoiler förekommer!


SPOILER NEDAN

Nu blev det lite konstigt för jag skrev inte direkt efter att jag läste ut boken så nu känner jag att jag glömt bort lite. Men ett par saker stannade allt kvar!

Siaren - den finns inte! Det var väl som deras Gud? Eller vilken roll? Tycker det är intressant när jag känner av en koppling till oss och det här med att vara övertygad om en tro, eller vad som helst egentligen, att vi inte ser något annat och även om det "avslöjas" så håller vi kvar vid det trygga och bekanta. Som de gör i boken. De vet inget annat och de vill inget annat. Men det har inte spridits än. Kommer de ens ta emot det? Jag är nyfiken på hur detta kan röra om.

Jag tyckte det var väldigt kul med det på slutet där jag fick bekanta mig med Korpringarna, så spännande! Det blev en ny koppling till allting för jag hängde nog inte riktigt med på hur världen var sammansatt. Alltså det här med att "hur Hirka kom dit". Så nu blir verkligen frågan - hur kom hon dit, till Ymslandet? Hon hade väl ingen kraft? Och nu kan hon inte komma tillbaka... men jag känner på mig att hon och Rime kommer att ses igen, de måste de ju. Jag tyckte så synd om honom, han blev så vilsen...

Det har varit lite svårt ibland att gripas med i handlingen även om det har varit spännande, men såhär när sista sidan blev läst hade jag verkligen kommit in i boken. Nu vill jag läsa vidare. Vart någonstans kommer Hirka ta vägen och hur det kommer att gå för henne!? Och för Rime!

Jag vill också tacka för ett roligt read-a-long och för att jag fick läst denna intressanta bok! :)

4 kommentarer:

  1. Det var väl Urd som tog dit henne på något vis? Fast hur och varför och så har jag ingen aning om ;) haha Hoppas på att vi får veta mer om det i nästa bok. Och Hirkas pappa som Urd pratade om, vem det nu är..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kan det vara, jag missar nog lite ibland så det är bara bra att få saker klargjorda ;) jag har nästan glömt hennes pappa men nu blir jag nyfiken, det kanske är något med honom :)

      Radera
  2. Jag tror att flera svar kommer med del två och tre (jag läser redan nu på bok två själv) och jag tänker envist att Hirka och Rime måste återförenas då jag tycker att deras relation och kärleken dem emellan är FÖR stark för att de inte ska kunna dras till varann igen (då jag tolkar deras kärlek som verkligen ämnad)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag med :) Jaså vad kul att du redan läser vidare.
      Åh ja jag hoppas innerligt att de kommer ses igen!

      Radera