fredag 20 maj 2016

Bokbloggsjerka 20-23 maj: Pest eller kolera

Den här veckan är det en klurig fråga som Siri skickat in till AnnikaPest eller kolera: Att bara få läsa en bok per år eller att få läsa så mycket du vill men aldrig avsluta böckerna?

För mig blev det ganska enkelt, jag väljer det andra alternativet. Tänk vilken fantasi jag kommer utveckla! Slutet kommer alltid att få bli som jag vill, så det kan jag ju inte längre klaga över. Jag vill hellre leva mig in i olika berättelser än att bara läsa en enda hela vägen. Jag undrar bara vart man ska sluta läsa. Nog kommer jag bli lite frustrerad ibland, men det får jag helt enkelt lära mig att leva med.

28 kommentarer:

  1. Jag tänkte att det inte var en så svår fråga, men valde det första alternativet. Jag tänker att man får komplettera med film :P (samt att det blir mer tid över till att skriva).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur, då får annat ta över lite mer :) men jag hade nog känt att det skulle vara lite tråkigt att bara läsa en..

      Radera
  2. Jag vill få ett avslut på det jag läser, klarar inte av att lämna saker oavslutade:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. När jag tänker efter kommer det nog bli jobbigt ;)

      Radera
  3. Jag tänker också som du men de flesta vill ha ett avslut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju en viktig del, svårt men det får gå :)

      Radera
  4. Problemet när man själv hittar på slutet, tycker jag, är att alla kommer att likna varandra. Hur kul är det ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha det är nog sant. Tråkigt i längden, och inte speciellt överraskande ;)

      Radera
  5. Jag väljer också det alternativet. Kanske skulle man träna sin kreativa ådra så vi också kan bli författare :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande, kanske vore kul att testa ;)

      Radera
  6. Ja, aldrig fel att fantasiers själv... eller googla fram slutet kanske hehe ;) Eller är det fusk? :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm ja så länge du inte läser i boken borde det funka, smart tänk då går det här galant ju :)

      Radera
  7. Jag hade ju blivit tokig av att bara läsa en bok per år. Jag kan läsa ut en bok på en dag. Vad ska jag göra resten av året då??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja herregud det tänkte jag också, jobbigt!

      Radera
  8. Svar
    1. Det blev visst klurigare ju mer jag funderar :)

      Radera
  9. Jag skulle bara gräma mig över att inte veta hur författaren tänkt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst skulle det bli så.. men et får jag stå ut med ;)

      Radera
  10. Håller med dig ... många böcker med egna slut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kanske kan bli rätt så bra ändå :)

      Radera
  11. Jag valde samma som du.

    SvaraRadera
  12. Jag resonerade ungefär som du!

    SvaraRadera
  13. Avslut vill jag ha, författarnas egna unika avslut. Så själv får jag tydligen stå ut med bara en enda bok det där konstiga året. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får handskas med vårt eget straff för valet vi gjorde ;)

      Radera
  14. När jag läser alla som skulle hitta på sina egna slut börjar jag nästan tro att det kanske trots allt är det bästa alternativet, men jag valde en bok-alternativet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänkte att det var det bästa men börjar bli allt mer kluven :) men jag skulle ändå välja detta ändå.

      Radera