torsdag 12 maj 2016

Boktitelpoesi: Kärlekens sol

Nu var det ett tag sedan jag gjorde min första boktitelpoesi, som blev ganska lång. Jag har velat göra det igen men, ni vet, ibland hittar man inte den där känslan som behövs. Men så fick jag lust härom dagen och började staplade böcker på varandra. Som vanligt är jag osäker hur den uppfattas, om ni förstår min tanke bakom. Den blev också en aning influerad från den senaste veckans finväder :) Men hur som helst, här är några rader som jag skrapade ihop från hyllan.


Jag ger dig solen.
Tusen strålande solar.

Tio tusen sorger.
Otroligt men sant...

Vi.
Kärlekens alfabet.

Tillsammans är man mindre ensam.
Om man håller sig i solen.

4 kommentarer:

  1. Så fin! Nu blev jag också sugen på att pyssla ihop en igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Gör det, det är ju så roligt :)

      Radera
  2. Boktitel poesi är en så rolig idé och resultaten blir ofta jättefina. Gillar verkligen den du gjort här. Vacker verkligen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vad kul att du gillar den :) Visst är det en rolig aktivitet :)

      Radera