torsdag 5 maj 2016

Hylltömning 2016 - Majs utmaning

Den här månaden tyckte Nelly som anordnar denna utmaning att vi skulle välja två böcker som har sidantalet mellan 300-400. Det var ett ganska fritt val.  Jag tog mig en titt i hyllan och bestämde mig ganska snabbt för att det fick bli dessa:
Pappersstäder av John Green (363 sidor)
Livet efter dig Jojo Moyes (398 sidor)

Det är två böcker som jag hört gott om så kanske är det för enkelt, om det nu kan vara det. Men å andra sidan är de fortfarande olästa så jag tag tillfälle i akt i denna utmaning att få läsa dem :)

10 kommentarer:

  1. Ja, Livet efter dig är verkligen på tiden att du läser ;)

    SvaraRadera
  2. Livet efter dig är ju så bra :). Pappersstäder har jag bara sett filmatiseringen av, inte läst boken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu ska jag äntligen få läsa böckerna innan jag ser filmen, det känns väldigt bra! :)

      Radera
  3. Har läst bägge böckerna och båda är väldigt bra! Fast Livet efter dig är lite av en favorit :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli så kul att läsa dem :)

      Radera
  4. Kul utmaning! Borde också testa och gå på jakt efter böcker med det sidantalet. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det :) Det är ganska fritt men ändå finns det något att gå efter, det blir lite roligt då :)

      Radera
  5. den ena har jag i hyllan oläst

    SvaraRadera
    Svar
    1. då får vi se till att få den läst :)

      Radera