tisdag 24 maj 2016

Top Ten Tuesday

Veckans tema är att lista några böcker som jag har kommit att känna annorlunda för efter en tid. Böcker som kanske inte fick ett betyg som jag idag tycker passar.

Böcker som har växt i efterhand:
  1. Den glömda trädgården av Kate Morton (mitt betyg: 4 av 5)
  2. Odinsbarn av Siri Pettersen (mitt betyg: 3 av 5)
  3. Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson (mitt betyg: 4 av 5)
  4. En karta över omöjlig längtan av Anuradha Roy (mitt betyg 2 av 5, det är lite roligt för först gav jag den 1, men riktigt så dålig var den inte, men visst blev jag besviken, så det är ingen bok jag fastnade för men med lite perspektiv har jag funderat på att läsa om den, vi får se...)
Böcker som har sjunkit i efterhand:
  1. Rosengädda nästa! av Emma Hamberg (mitt betyg: 4 av 5)
  2. Och bergen svarade av Khaled Hosseini (mitt betyg: 2 av 5, jag gav den först 3 men ändrade rätt snabbt, så det är redan gjort)
  3. Här på jorden av Alice Hoffman (mitt betyg: 4 av 5)
  4. Freja av Johanne Hildebrandt (mitt betyg: 4 av 5)

2 kommentarer:

  1. Alltid kul när böcker växer i efterhand och blir bättre :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen, och så får man bära med sig den känslan :)

      Radera