tisdag 21 juni 2016

10 böcker jag vill läsa i sommar

Jag har plockat fram några böcker ur mina hyllor som jag verkligen vill läsa den här sommaren. Böcker som det är dags att ta tag i och böcker som jag väntat med att läsa för jag tror de passar bra vid denna tid på året. Helt enkelt böcker som jag bara måste checka av innan sommaren är slut. Är det någon av dem som du läst? Eller själv är nyfiken på? :)


Att föda ett barn av Kristina Sandberg
När hundarna kommer av Jessica Schiefauer
Himlen börjar här av Jandel Nelson
Berättelsen om Pi av Yann Martel
Vägen till Jerusalem av Jan Guillou
Systrar i jeans av Ann Brashares
Ljusets son av Christian Jacq
La Peregrina av Cecilia Samartin
Jane Eyre av Charlotte Brontë
Ljuset vi inte ser av Anthony Doerr

18 kommentarer:

  1. Himlen börjar här har jag också tänkt försöka läsa i sommar. Ljuset vi inte ser har jag läst tidigare i år och den är en av mina favoriter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli härligt att läsa Nelson igen :) Låter toppen, jag är verkligen nyfiken på Ljuset vi inte ser.

      Radera
  2. Berättelsen om Pi och La Peregrina har jag läst och båda var jättebra! :) Berättelsen om Pi är verkligen annorlunda. Trevlig läsning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra :) Dom ser jag fram emot. Tänker också att Pi är annorlunda och just därför ska det bli spännande :)

      Radera
  3. Den enda jag har läst är När hundarna kommer och den var ruggigt bra. Himlen börjar här, La Peregrina och Ljuset vi inte ser finns i min läshög också :) Berättelsen om Pi har jag bara sett som film, men som sådan var den väldigt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte vad jag ska förvänta mig av den faktiskt, men har nog bara hört bra så det blir nog det också :)
      Så bra, dom andra två ska också bli kul att läsa.

      Radera
  4. Åh När hundarna kommer är sååååå bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I sommar någon gång får jag också veta vad alla pratar om! :)

      Radera
  5. Ljuset vi inte ser var jättebra! :) Och jag älskade systrar i jeans serien när jag var yngre och har även tänkt läsa om dem i sommar bara för de passar så bra för sommaren :) Hoppas du kommer att gilla dem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jag förväntansfull inför. Hoppas verkligen systrar i jeans också uppskattas nu :)

      Radera
  6. Jane Eyre och Ljuset vi inte ser är så bra! :) Ska bli spännande att höra vad du tycker om Att föda ett barn :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jane Eyre och Att föda ett barn verkar vara svåra men det ska bli väldigt intressant! :)

      Radera
  7. Jane Eyre är en av mina absoluta favoriter! och systrar i jeans är superbra och mysig :) Gillar fortfarande den serien efter alla år :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att höra! Känns verkligen på tiden att jag får den läst. Blir nog också toppen med systrar i jeans i sommar :)

      Radera
  8. Ljuset vi inte ser är jättebra! Jag vill också läsa När hundarna kommer ☺. Jag gillade också böckerna om Maj!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den får jag absolut inte glömma verkar det som ;) Det ska bli så intressant att ta reda på vem den där Maj är :)

      Radera
  9. Jane Eyre är väldigt bra! Läst den flera gånger. Likaså Systrar i Jeans som jag avgudade när jag var ung. Himlen börjar här är också mycket mycket bra! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att höra! :) Jag är lite nervös inför Jane Eyre med det blir nog bra. Ser fram emot dem alla i alla fall :)

      Radera