fredag 24 juni 2016

Bokbloggsjerka 24-27 Juni

Den här veckan undrar Annika följande:

Vilken karaktär (bok/tv/film) identifierar du dig mest med (både positiva och negativa likheter/egenskaper är välkomna)?

Vilken svår fråga. Jag vet inte om det tar helt stopp när jag tänker eller för att jag knappt vet vem jag själv är. Men jag tog mig en titt på mina fiktiva vänner för att se vem av dem som jag själv skulle kunna vara. Och då fick det bli Pocahontas :) Vad jag skrev då var för hennes kärlek till naturen och mod och starka vilja att gå sin egen väg. Man gick ju runt och lekte att man var henne när man var liten haha...

Glad midsommar allihopa!

8 kommentarer:

  1. En fin karaktär att känna igen sig i! Trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  2. Pochahontas såg varken jag som liten eller barnen när de var små så jag har svårt att relatera. Men det låter som en fin karaktär!

    SvaraRadera
  3. Sämre förebilder finns definitivt!

    SvaraRadera
  4. en fin karaktär, läst med barnbarnen.

    SvaraRadera
  5. Jag tittade på Pocahontas för bara något år sedan, när jag var vuxen alltså, så jag kan inte påstå att jag lekte henne som barn, men sämre egenskaper kan man ju ha :)

    SvaraRadera
  6. Jag älskade Pocahontas :)

    SvaraRadera
  7. Har faktiskt ingen aning om hur Pocahontas var eftersom jag varken läst eller sett den.

    SvaraRadera
  8. svår fråga det här! kärlek till naturen och vilja att gå sin egen väg är fina egenskaper, tycker jag

    SvaraRadera