söndag 12 juni 2016

En smakbit på söndag - Aristotle and Dante discover the secrets of the universe

Jag sprang iväg på ett långpass på morgonen så nu är båda jag och hunden trötta och nöjda, och jag kan ligga i sängen och läsa hela dagen om jag vill ;) Jag började lite smått på Aristotle and Dante discover the secrets of the universe av Benjamin Alire Sáenz igår så jag bjuder på en smakbit från början, på sidan 17:

"I moved over to the side of the pool and stood up in the water, squinting into the sunlight. He sat down on the edge of the pool. I looked at him suspiciously. If a guy was offering to teach me how to swim, then for sure he didn´t have a life. Two guys without a life? How much fun could that be?
   I had a rule it was better to be bored by yourself than to be bored with someone else. I pretty much lived by that rule. Maybe that´s why I didn´t have any friends."

Fler smakbitar hittar du hos Mari på Flukten fra Virkeligheten.

36 kommentarer:

  1. Detta är en bok som jag är väldigt sugen på att läsa. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får läsa den i sommar kanske, tror den passar fint då :) Varsågod!

      Radera
  2. En underbar bok - tack för påminnelsen!

    SvaraRadera
  3. Det där är ett bokomslag som hade fått mig att titta lite extra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte det var riktigt fint :)

      Radera
  4. Finns den på svenska?
    Tack för smakbiten
    Kram Cissi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gör den faktiskt :) Då heter den "Livets outgrundliga mysterier".

      Radera
  5. den här väcker nyfikenheten! Dante och Aristoteles det låter något! tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  6. takk for smakebiten.. vært nysgjerrig på denne lenge.. mange som nevner den og coveret er jo fantastisk :)

    Kos deg med boken og hundene :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är så fin, du får läsa den :) Haha tack ^^

      Radera
  7. Tack för smakbiten. Läste denna på svenska och tyckte att den var helt fantastisk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen en fin bok :) Jag läser och njuter!

      Radera
  8. Väldigt fint omslag och boken låter intressant. Tack för smakbiten! :)

    SvaraRadera
  9. Den boken stod allerede på leselisten min ser jeg. Det var en så fantastisk tittel, så det er nok det jeg har bitt meg merke i :-) Ha en riktig fin søndagskveld!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja läs den snart! :) Tack detsamma!

      Radera
  10. Gillar smakbiten, tack :)

    SvaraRadera
  11. Tack för smakbit. Vilket fint bokomslag! :)

    SvaraRadera
  12. Tack för smakbiten. Både omslag och titel får mig nyfiken faktiskt.

    SvaraRadera
  13. Åh, den här är så fin :) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  14. Aristotle har jeg lest så mye godt om. Jeg ser for meg at det er en historie litt i samme gate som Simon vs. the Homosapien Agenda, den likte jeg veldig godt. Kos deg videre med boka, og tusen takk for smakebiten :)

    SvaraRadera
  15. Jag har hört talas om den här boken. Den verkar fin. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  16. Tack för smakprovet. Vill läsa denna :)

    SvaraRadera