onsdag 1 juni 2016

Hylltömning 2016 Junis utmaning - Läs-a-lot: TBR

Juni månads utmaning handlar inte om att välja någon bok som tidigare, utan den här gången tyckte Nelly som håller i utmaningen att det är dags för en läs-a-lot i stället.

Det hela kommer att pågå fredagen den 3:e  till och med måndag den 6:e 23:59.

Vi fick välja nästan vilka böcker som helst att läsa under dessa 4 dagar, bara de är hyllvärmare. Jag valde ganska snabbt den ena, men sedan fick jag fundera ett tag innan jag bestämde mig för den andra. Alla böcker jag kom att tänka på var så snarlika och jag ville ha något som var lite annorlunda. Men så kom jag på att det är såklart en fackbok jag ska välja, det ger variation.
Hitta vilse av Carin Hjulström
David och Goliat av Malcolm Gladwell

Uppdatering:
Eftersom jag lite smått redan börjat på Hitta vilse, så insåg jag att jag kanske bör ha lite fler böcker, utifall att :) Så den bok jag också lägger till på listan är Den sista konkubinen av Lesley Downer. Ser fram emot helgläsningen!

2 kommentarer:

  1. Hoppas du får mycket läst i helgen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag ligger ju liksom lite efter i mitt Goodreads-mål så jag hoppas också jag kan komma en bit i helgen :)

      Radera