tisdag 7 juni 2016

Hylltömning 2016 Junis utmaning - Läs-a-lot: Wrap up

Då var den läs-a-lot som Nelly anordnade över och det är dags för mig att sammanfatta lite hur det har gått. Fyra dagar pågick det hela. Jag tänker inte vara så noga med sidantal per dag för det känner jag inte för. Jag försökte läsa lite mer än vanligt och det gjorde jag verkligen. Och bra böcker fick ägna mig åt!
Jag hade kommit ca hundra sidor in i Hitta vilse av Carin Hjulström och den läste jag klart under helgen, det blev ca 300 sidor. Den var så härlig och välskriven, underhållande.

Under tiden började jag på David och Goliat av Malcolm Gladwell och hann läsa 160 sidor.

Och så har vi det lite hopplösa. Jag kanske fuskade lite, vet inte, men jag la ju till en bok i efterhand, fast innan det hela började, för jag insåg att jag skulle behöva det. Boken var Ljuset vi inte ser av Anthony Doerr. Men några timmar senare kommer jag på att det inte är en hyllvärmare direkt, så jag bytte till Den sista konkubinen av Lesley Downer. I den kom jag nära tvåhundra sidor. Den är verkligen bra och jag vill bara vara i den fascinerande världen.

Jag hade väldig flyt så det blev en hel del läst, drygt 600 sidor. Det är jag nöjd med! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar