onsdag 8 juni 2016

Nytt i hyllan: Maj

Det blev några nya böcker även den här månaden :)

Först skulle jag bara skaffa hem de som kunde bidra till världsomseglingen. Sedan åkte vi iväg till Borås och jag fick springa in på secondhand butiken där... det är farligt att "passa på" när man är där man inte brukar vara, speciellt när det fanns ofantligt många böcker! Flera rader med banankartonger fulla. Dock i stort sett bara pocket och dessutom flera dubbletter (och mer än så).

Jag kan börja med de inbundna:

Djungelbarn av Sabine Kuegler
Tio tusen sorger av Elisabeth Kim
Sofies värld av Jostein Gaarder

Sedan har vi pocketböckerna. Jag har sagt att jag inte ska köpta pocket något mer, men de är ju så praktiska och ibland är det skönt att variera formatet i läsningen. Men de är inte lika fina som inbundna :)


En Engelsman i Paris av Nicolas Barreau
En av oss Åsne Seierstad
Kafka på stranden av Haruki Murakami
Fågeln som vrider upp världen Haruki Murakami


Himlen börjar här av Jandy Nelson
Berättelsen om Pi av Yann Martel
Boktjuven av Markus Zusak
Att föda ett barn av Kristina Sandberg

4 kommentarer:

  1. Fina bokhögar! Jag har faktiskt läst flera av böckerna :) Djungelbarn var väldigt speciell, Boktjuven och Berättelsen om Pi var jättebra! Har även läst En engelsman i Paris men den lämnade blandade spår hos mig. Hoppas att du gillar hela högen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul :) Det låter bra, jag ser fram emot allihopa! :)

      Radera
  2. Boktjuven, Kafka på stranden och Sofies värld är jättebra! :) Att föda ett barn var bra, men jag klarade inte att läsa den, sättet den var skriven på var för jobbigt för mig. Jag fick lyssna på den istället :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror dom blir bra :) Jobbigt, jag har hört att den kan vara besvärlig, men jag får prova, är nyfiken på den :)

      Radera