måndag 13 juni 2016

Ommöblering i hyllan

Jag har ägnat mig åt ett litet projekt i helgen :) Jag fick ett kvällsryck och rev ut alla böcker i hyllorna och började sortera i alfabetisk ordning. Det såg för jäkligt ut. Antagligen för att pocket och inbundna blandades. Usch.

Så jag började om och nu är det sorterat mer efter genre och ämne och inte efter utseende som det var förut. Det ser nog värre ut än vad det är, själv tycker jag det blev bra nu när det blev en mer mix utseendemässigt. Det är ju egentligen det mest logiska att sortera såhär tror jag, efter det alfabetiska men det går bort. Här nere har jag dokumenterat steg för steg haha :)


Först stapla alla böcker där det finns plats. Sonja tar hand om dem så länge...


...tills det är helt tomt i hyllorna. Smilla försöker säga att det minsann är några kvar...


... och så sätta tillbaka allting i en ny ordning. Vad tycks? Var det värt det hela? :)

8 kommentarer:

  1. Helt klart värt det bara för att få den där bilden på katten. :) Sååå söt! Ser fint ut i hyllorna. Ser fram emot den dag då jag får ordning på mina böcker. Kanske lagom till pensionen?
    Ha det bra!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon hittar alltid de bästa platserna ;) hehe jo det går ständigt att pyssla på :)
      Tack detsamma!

      Radera
  2. Men vilka sötnosar du har!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi men så kan dom ha lite rally här också ;)

      Radera
  3. Det blev ju riktigt bra! Och bilden med katten var ju klockren :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Hon ser ut att ha det bra där :)

      Radera
  4. Blev jättefint! Sonja och Smilla är underbart söta också :)

    SvaraRadera