tisdag 28 juni 2016

Top Ten Tuesday

Veckans tema är valfritt och i brist på fantasi väljer jag att lista tio böcker som jag planerar att läsa härnäst. Min egna Topp Tio TBR såhär mitt i sommaren :) Jag är rätt så säker att jag kommer beta av dessa eftersom, däremot kan de byta plats i ordningen, även om den är utan inbördes.
   Jag vet att jag gjorde ett liknande inlägg förra veckan, där jag visade några böcker som jag absolut måste få läsa nu i sommar. Men det kan inte hjälpas... kanske blev det lite tråkigt. I och för sig så kommer den här listan att vara närmare i tiden :)

1. Himlen börjar här av Jandy Nelson
2. Larma, släcka, rädda i Rosengädda av Emma Hamberg
3. Bedragen av Katerna Janouh
4. Berättelsen om Pi av Yann Martell
5. Svart cirkel av Jonas Moström
6. I kroppen min av Kristian Gidlund
7. Att föda ett barn av Katarina Sandberg
8. Katedralen vid havet av Ildefonso Falcones
9. Djungelbarn av Sabine Kuegler
10. La Peregrina av Cecilia Samartin

10 kommentarer:

  1. It's nice to make a list of what you want to read next. Not lazy at all. Lazy is no list.

    https://readerbuzz.blogspot.com/2016/06/an-absurdly-long-and-quite-random-list.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glad you like it! I love to stack book on each other :)

      Radera
  2. Svart cirkel är den enda jag har läst på din lista. En av de bättre i den serien :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande! Ska bli kul att fortsätta i en serie sen när den är på hemmaplan :)

      Radera
  3. Happy reading to you! Enjoy reading all of the books on your list.


    Here's a link to my TTT for the week:
    http://captivatedreader.blogspot.com/2016/06/top-ten-tuesday-freebie-week-things-i.html

    SvaraRadera
  4. Jag har bara läst Himlen börjar här av de du listar, men jag blev lite besviken på den. Jag ger dig solen var mycket bättre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså, så synd. Jag gillade också Jag ger dig solen och ser ändå fram emot denna av henne :)

      Radera
  5. Har läst att Föda ett barn, älskade den och är nu inne på sista delen i den trilogin. Hoppas du får en bra lässommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra :) Jag är väldigt nyfiken på den, ska bli intressant. Tack detsamma :)

      Radera