fredag 8 juli 2016

Bokbloggsjerka 8-11 Juli

Den här veckan finns det två frågor att besvara hos Annika, jag tar dem en och en:

Vi kör en superenkel fråga i veckan: vad läser du just nu och vilken bok har du tänkt ta till efter den är utläst?

Just nu läser jag Att föda ett barn av Kristina Sandberg, men eftersom den var lite tung kände jag att jag behövde varva med en annan så då fick det bli Himlen börjar här av Jandy Nelson.
   Efter dessa funderar jag på Djungelbarn av Sabine Kuegler och Katedralen vid havet av Ildefonso Falcones, för jag tror att dessa också är böcker som jag vill varva lite med annat. En del slalomläsning alltså :)

Bonusfråga: Jag har blivit med mp3-spelare och eftersom jag inte lyssnar på ljudböcker skulle jag vilja ha tips på podcaster eller annat trevligt man kan lyssna på när man är ute och spatserar i skogen (eller var som helst för den delen).

Jag gillar sommarpratarna, jag brukar titta lite på vilka som fått bra betyg och lyssna på dom, eller bara efter en person som jag vill höra. Jag bryr mig inte om det var flera år sedan den sändes. Det är alldeles ypperligt såhär under sommartider!
   Annars kan jag få något ryck och bara söka på det ämne som jag vill lyssna på och bara prova något. Jag lyssnar inte så mycket på det här sättet så jag har inte så många tips att komma med. Nu för tiden var det längesen. Men jag gillar podcast för det finns så många sorter, även om också många går direkt bort ;)

38 kommentarer:

  1. Har inte läst någon av dina böcker, men jag har en Jandy Nelson i hyllan i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillade hennes Jag ger dig solen :)

      Radera
  2. Har inte läst någon av dina böcker men jag har i hört talas om Att föda ett barn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja efter alla omtalningar kunde jag inte låta bli att prova :)

      Radera
  3. Jandy Nelson är jag sugen på att läsa något av :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läs i så fall Jag ger dig solen tycker jag :) Hoppas du gillar.

      Radera
  4. Att föda ett barn har jag läst, har den tredje delen kvar som det inte blivit av att läsa ännu.... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande, lika bra att spara den kanske ;)

      Radera
  5. Där var bara böcker som jag vill läsa.

    SvaraRadera
  6. Sandbergs trilogi är jag lite sugen på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rätt så speciell än så länge :)

      Radera
  7. Sommarpratarna tänker jag att jag ska lyssna på varje år, men det blir aldrig av. Tur att man kan lyssna i efterhand! Kristina Sandbergs trilogi är böcker som jag både vill läsa och inte, då jag har hört ett den är rätt så "pratig"?. Himlen börjar här har jag tänkt försöka läsa nu i juni! Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen, det är så jag gör jämt, är lite efter ;) Jo det kan man säga, rätt speciell så jag behövde verkligen varva :) Kul, hoppas du gillar den. Tack detsamma!

      Radera
  8. Jag fick tips om "Att föda ett barn" och köpte hela serien på en gång. Jag har inte läst den än, men hoppas få möjlighet ganska snart. Det blir spännande att läsa vad du tyckte sedan, om du tänker recensera den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo klart jag recenserar :) Hoppas du gillar dem.

      Radera
  9. Att föda ett barn har jag läst.

    SvaraRadera
  10. jag gillade hela Kristina Sandbergs serie. lite slalomläsning tillämpar också jag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra. Ibland blir det så :)

      Radera
  11. Åh, Katedralen vid havet är en så perfekt bok att läsa på sommaren! :)
    Tyckte mycket om den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men då får jag se till att börja med den snart då, låter toppen!

      Radera
  12. Jandy Nelson hör till mina "nyfiken på"-författare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag rekommenderar verkligen Jag ger dig solen av henne :)

      Radera
  13. Åh sommarpratorna brukar vara så mysiga och intressanta att lyssna på. Beroende på talare såklart. Men det är en kul grej. :)

    SvaraRadera
  14. Jag hinner inte med allt så det blir inte så mycket podcast.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej inte så mycket för mig heller nuförtiden :) lite periodvis ibland.

      Radera
  15. Jag lyssnade på Att föda ett barn och den var verkligen inte min grej. Blev helt tokig på Maj! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha det kan jag ju förstå! ;) Men så tokigt tycker jag nog inte :)

      Radera
  16. Sommarpratarna lyssnar jag också på i bland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul, dom kan vara bra på många olika sätt :)

      Radera
  17. Jag tyckte väldigt mycket om Himlen börjar här. Hennes Jag ger dig solen är minst lika bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Jag tyckte den där andra var bättre :)

      Radera
  18. Jag gillar också slalomläsning, särskilt när böckerna börjar “prata med varandra” och kontrasten mellan dem gör att jag upptäcker detaljer som jag kanske hade missat annars.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken intressant och härlig tanke, den tyckte jag om :)

      Radera