fredag 29 juli 2016

Hylltömning 2016 - Julis utmaning

Jag är lite sen med denna månads utmaning som Nellons bokblogg annordnar. Men bättre sent än aldrig att få läst någon hyllvärmare (eller så är det just det med hyllvärmare - att få dem läst snarare förr än senare... haha).

Juli månads bok att välja ska ha genren contemporary. Jag vet knappt vad det är för något, så jag fick lov att kolla runt lite. En sak fann jag säkert och det är att genren är diffus så då kan jag trösta mig med att mitt val av bok nog skulle passa in.

Men den information som jag fann sa att contemporary skildrar samtida händelser, det ska vara realistiskt och innebära att personer i fråga växer upp och konfronterar sina personliga och sociala problem. Nog kan Vi av David Nicholls passa in där? I hope för den väljer jag!

2 kommentarer:

  1. Bra med en definition av contemporary. Det är verkligen en diffus genre men som du skriver är väl ungefär som jag också har uppfattat det :)

    SvaraRadera