tisdag 5 juli 2016

Top Ten Tuesday

Jag tycker att veckans tema var så intressant! Det är alltid roligt att uppmärksamma böcker som hamnat lite i skymundan. Temat handlar om att lista böcker som jag gillade och som hade under 2 000 betygsättningar på Goodreads. Här är min lista (utan inbördes ordning):

1. Drömhjärta av Cecilia Samartin
2. Señor Peregrino av Cecilia Samartin
3. Hitta vilse av Carin Hjulström
4. Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson
5. Baddaren av Emma Hamberg
6. Än klappar hjärtan av Helena von Zweigbergk
7. Min europeiska familj av Karin Bojs

4 kommentarer:

  1. Att svenska böcker inte har så många betyg på Goodreads kan jag förstå, men att Samartins böcker har så få kan jag faktiskt inte alls begripa. De är ju jättebra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blev ganska tydligt. Eller hur, jag är också förvånad av Samartin, fler måste verkligen läsa något av henne :)

      Radera