onsdag 27 juli 2016

Veckans bokbloggsfråga - vecka 30

Hej igen bokbloggsvärlden! Om ni ha märkt att jag inte varit så aktiv den senaste tiden beror det på att jag varit bortrest och flyttat omkring och då har jag tappat den vanliga rutinen med vad det innebär att bokblogga. Men nu är jag tillbaka igen och det känns bra!

Igår från ingenstans kom också världens mest enorma smäll jag någonsin hör i hela mitt liv, som visade sig vara åskan som då slog ner en mast eller något och tog ifrån oss internet. Så det blev inget bloggande då heller. Men hursomhelst, nu är jag ju hemma igen och jag börjar med att svara på veckans bokbloggsfråga, som jag tyckte var ganska kul :)  Jag ska också kika runt lite på era bloggar sen för det har tyvärr inte hunnits med så mycket.

Såhär lyder frågan som Carola på Barnboksbloggen ställer:

Samlar du på en viss sorts böcker, kanske en viss serie, böcker från en viss författare eller olika utgåvor av en och samma bok? Samlar du på något annat bokrelaterat, så som bokmärken eller autografer från författare? Eller kanske samlar du på något helt annat som inte alls är bokrelaterat? Denna vecka vore det roligt om du berättar om dina samlingar och visa gärna också bilder.


Nej jag samlar nog inte på någon viss sorts böcker eller så, bara överlag. Men förutom böcker är det några prylar som jag brukar spana efter när jag åker runt på second hand och loppisar. Och det är koppar, burkar och restgarner så jag kan sticka filar (som framförallt katten och hunden uppskattar).

Men det är inte en så överdriven jakt och kanske är jag inte så mycket av en samlare på det heller, men om det finns något i mitt hem som kan relateras till det så är det detta. Här nedan har jag tagit några bilder :)


6 kommentarer:

  1. Skulle inte heller säga att jag samlar på något speciellt. Vilka fina koppar och burkar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej inte direkt, platsbrist om inte annat skulle nog sätta stopp ;) Tack!

      Radera
  2. Burkar brukar jag också kolla :) Inte så ofta jag köper men det finns verkligen fina!

    SvaraRadera
  3. Vad lustigt att detta var veckans bokbloggsfråga. Hade helt missat det och skrev om vad jag samlar på som svar i jerkan LOL XD

    Kul att få se dina samlingar! Det är så mysigt att ha lite prylar att hålla utkik efter förutom böcker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe kanske kände du sedan att det var något som inte stämde ;)
      Ja eller hur, alltid något :)

      Radera