tisdag 9 augusti 2016

20 snabba om sommaren


Jag hittade den här enkäten för ett tag sedan på Nellons bokblogg och kände att nu fick det vara dags att svara på den, innan sommaren når sitt slut! Lika bra att köra igång för det är ganska mycket med 20 frågor :)


VÄLJER DU...

Strut eller bägare
Jag har till och med hoppat över glassen (då det ändå inte är någon storfavorit) när det inte fanns bägare, och detta trots att det var på billiga ikea...

Rosévin eller bubbel…
Ingetdera faktiskt.

Allsång på Skansen eller Lotta på Liseberg…
Inte för att jag brukar se på dessa, men den förstnämnda kan det mycket väl ske, om än sällan.

Hav eller sjö
Jag har så svårt att välja... jag var hemma en månad och där är så mysigt för det ligger alldeles vid havet, men jag är också en badkruka så en sjö har ofta mer behaglig temperatur.

Pocket eller e-bok…
Alla gånger en pocket, skulle aldrig läsa en e-bok!

Deckare eller feelgood
Det är inte ofta jag vill fördjupa mig i mord och hemskheter.


Fotbolls-EM eller OS…
Jag är ingen stortittare på sport direkt, men faktiskt så följde jag fotbolls-EM ganska mycket detta år och det har aldrig hänt förut! (tack vare Islands mäktiga vulkan, då var jag såld)

Tegelstenar eller tunnisar…
Hmm, svårt men jag väljer ändå att fördjupa mig i en berättelse ordentligt. 

Livet efter dig eller Independence day…
Har bara läst en och tyckte väldigt mycket om den, jag såg även nyligen filmen och den tyckte jag också var bra!

Zlatan eller Ronaldo
Eh... sa jag att jag inte ens var ett sportfan? Men jag säger väl Zlatan dårå...

Sol eller skugga…
Jag är ganska känslig och hoppar jämt och ständigt emellan, men jag tar ändå alla tillfällen att få känna solen värma mot huden!

Film eller Tv-serie
Då blir det Game of thrones som jag parkerar framför. Brukar annars inte titta så mycket på något av dessa. 

Blåbär eller hallon
Båda såklart men hallon känns lyxigare.

Bruce Springsteen eller Håkan Hellström…
Vettetusan... ingen tror jag.

Originalpocket eller filmomslag…
Tycker det kan se riktigt gräsligt ut med skådespelarna som ska ta över boken.

Nytt eller gammalt…
Second hand? Det tycker jag är en perfekt blandning, för jag väljer bara böcker i fint skick.

Slalomläsning eller en i taget
Jag försöker ta böckerna en och en, men ibland, ofta vid en tegelsten, kan det vara skönt att variera lite om jag ändå vill fortsätta läsa på.

Facebook eller Instagram
Använder inget men kollar isf mer runt på Insta. Eller klart jag kikar lite på facebook också men själv är jag inte aktiv.

Skratta eller gråta…
Bådadera men gillade framförallt La Peregrina av Cecilia Samartin som jag nyligen läste, där skrattade jag lite lätt rakt igenom, inte för att det var humor utan för att jag stornjöt av läsningen! Underbart!

Getingar eller myggor...
Fytusan, hatar getingar och flyr fältet när de närmar sig. Då kliar jag hellre sönder mig i all evighet...


Det hade varit härligt att säga att nu ska jag njuta av sommarens allt färre solstrålar, men det kan jag inte. Eller ja, jag kan hålla med om att det är allt färre solstrålar. Men jag är mäkta besviken på detta höstväder, det blåser som attan, regnar om vartannat och jag måste ha en jacka på mig. Usch. Snälla låt solen tränga fram de återstående dagarna av augusti.

4 kommentarer:

  1. Jag trodde jag var ensam om att vägra strut... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe nejdå! ;) Så mycket enklare och godare med bägare.

      Radera
  2. Jag blir supersnabb om det kommer en geting i närheten :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja usch det där surret.. en gång hörde vi en "helikopter" utanför fönstret och stängde snabbt, det var en sån där bålgeting, helt enorm, jag bara skrek "kolla på den där!". Äcklig som tusan.

      Radera