fredag 26 augusti 2016

Bokbloggsjerka 26-29 augusti

Den här gången blir det en lätt fråga från Annika, hon undrar helt enkelt vad vi läser just nu.

Jag tar mig sakta men säkert fram i den tredje boken i serien A song of ice and fire skriven av George R.R Martin, A storm of swords heter den. Jag har kommit en bit men tycker den är lite seg än så länge, även om det är roligt med karaktärerna, men med sina tusen sidor plus hinner det nog hetta till.

Parallellt började jag även igår på Här och nu av Eva Ludvigsen. Den kändes perfekt nu, jag behövde verkligen en lite lättsammare bok och jag gillar den mycket.

Hoppas ni får en fin helg!

36 kommentarer:

  1. För att orka läsa en sådan tjock bok så förstår jag verkligen att man behöver paralell läsa lite :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo tack, jag tar nått kapitel emellanåt och det blir alldeles lagom :)

      Radera
  2. Här och nu är en trevlig bok!

    SvaraRadera
  3. Martins serie har jag tänkt läsa efter att alla böcker har släppts och jag har sett klart TV-serien :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter klokt, jag kunde tyvärr inte behärska mig ;)

      Radera
  4. varken läst eller sett, men ganska nyfiken

    SvaraRadera
  5. Har inte vågat mig på George RR Martin just pga omfånget. ;)

    SvaraRadera
  6. Min man håller också på att betar av de där tjocka böckerna av George R.R. Martin. Känns som att han aldrig kommer att bli klar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha nä jag ser inte heller ett slut ;)

      Radera
  7. Gillar RR Martins böcker men misstänker starkt att han inte kommer att komma ut med alla itan låter TV-serien avsluta arbetet åt honom. Men jag hoppas verkligen att jag har fel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det låter märkligt tycker jag när tv-serien ska ändra om, det förlorar en del på det...

      Radera
  8. Den har jag läst, och nu ska jag snart lästa fyran. Men det är rejäla böcker det där...

    SvaraRadera
  9. Jag har bara läst 1:a boken i RR Maritns serie. Kikar däremot på tv-serien. Men jag kommer absolut att läsa färdigt böckerna också. Har alla hemma i hyllan.

    SvaraRadera
  10. Jag är på gränsen till Game of Thronesfanatisk ;) Tv-serien har varit enormt bra. Jag har bara läst Drakarnas dans, men skall börja läsa alla böckerna från början så småningom, jag tror att det kan ge litet till nu när jag känner till alla karaktärer och släktskap. Det var ganska mycket att hålla reda på i början. Däremot tycker jag att tv-serien har varit bättre än böckerna, för ovanlighetens skull. Han ältar litet för mycket, George R R Martin, enligt mitt tycke.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo men jag gillade att få ta del av tankar och lite annat, men visst alla dessa namn och politik snack kan bli lite mycket. Jag hade med mycket från att ha sett serien, så det hjälper även om lite spänning kanske försvinner :)

      Radera
  11. Åh jag älskade Här och nu när jag läste den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt, den är förvånansvärt bra tycker jag ^^

      Radera
  12. bra att det finns böcker för alla tillfällen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag försöker varierar lite :)

      Radera
  13. 1000 sidor = för många sidor. Jag blir bortskrämd!

    SvaraRadera
  14. Martins böcker har jag inte läst, men jag är ett stort fan av tv-serien, kom dock av mig lite i senaste säsongen och har inte sett alla avsnitt ännu. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var så det började för mig, hoppas du ser klart snart, det var så bra avslut :)

      Radera
  15. Har inte gett mig in i Game of Thrones världen. Tv serien är lit iför våldsam för mig och episk fantasy är inte riktigt min grej. Gillar mer urban eller sagoinspirerad fantasy. Men ibland känner jag att jag kanske har missat något ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag klarar inte av det hemska i den egentligen, blundar alltid och slår typ av ljudet och får fråga efteråt vad som hände, men på nått sätt tycker jag ändå om allt annat, det är så storslaget :)

      Radera
  16. Sega böcker är trist läsning - hoppas att den snart blir lite mer intressant! Ha en trevlig läshelg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst det är tråkigt.. märkte att det blev bättra när jag läste i ett längre svep. Tack detsamma :)

      Radera
  17. Inte läst någon av dessa. Man tänker till både en och två gånger innan man ger sig på så tjocka böcker som Martins. Lutar nog åt att jag inte vågar mig på ett sånt projekt. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det ska nog finns en del motivation för att ta sig an det ;)

      Radera
  18. Jag börjar luta mot att inte läsa George RR Martin

    SvaraRadera