måndag 1 augusti 2016

En liten läshög som väntar

Tänk att det redan blivit augusti månad! (månaden då jag både fyller år och firar bloggens ettårsdag, dunder och brak!) I början av sommaren valde jag också ut tio böcker som jag verkligen ville få läst, se här, och av dem återstår nu hela fem stycken. Sedan finns också den bok som jag valde som juli månads hylltömning kvar. Så jag vet vilka böcker som väntar denna månad... Jag ska verkligen försöka ta dem innan någon annan bok. Och förmodligen kommer det att täcka hela denna månad. Så håll tummarna för att jag håller mig till min plan! :)

Berättelsen om Pi Yann Martel (pågående läsning)
Vi av David Nicholls
När hundarna kommer av Jessica Schiefauer
Jane Eyre av Charlotte Brontë
Ljuset vi inte ser av Anthony Doerr
Ljusets son av Christian Jacq

6 kommentarer:

  1. Jane Eyre är så bra. Förstår verkligen varför denna klassiker blivit så populär :D /Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äntligen ska jag också få upptäcka tjusningen, förhoppningsvis :)

      Radera
  2. Jane Eyre är en av mina absoluta favoritböcker! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra! Jag tror faktiskt att jag börjar med den snart :)

      Radera
  3. Jane Eyre och Ljuset vi inte ser är så bra!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar verkligen som jag gjorde rätt i att börja med Jane Eyre :) Ljuset vi inte ser får jag också ta tag i snart :)

      Radera