söndag 14 augusti 2016

En smakbit på söndag - När hundarna kommer


Då var smakbitarna tillbaka och jag tänkte bjuda på en från augustprisvinnaren När hundarna kommer av Jessica Schiefauer. Äntligen har jag börjat med den. Den är ganska så snabbläst även om jag har dragit ner på tempot för att känna varje ord. Smakbiten kommer från sidan 32:

"När Ester lämnar huset på lördagskvällen är hennes mage full av fjärilar.
   Hon har den stålblå jackan och den nya vita sjalen och när bussen svänger runt kröken ner mot sjön blixtrar vattenytan i kvällssolen. Ett sprakande fyrverkeri är det, ett ljus som slungas genom de smutsiga bussrutorna och bländar Ester så att hon måste sätta handen för ögonen."


Fler smakbitar hittar du hos Mari på Flukten fra Virkeligheten.

8 kommentarer:

  1. Det känns egentligen inte som att man kan använda ordet gilla i samband med den här boken, men den berörde mig. Mycket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej lite besvärligt men känns som en viktig bok, som var bra :)

      Radera
  2. Denna har jag tänkt läsa länge!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas det blir av snart :) Den gick fort att läsa.

      Radera
  3. Det här är en av de bästa böckerna jag har läst i år :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra, kändes väldigt stark :)

      Radera
  4. Förstod inte alls storheten i denna, i motsats till vad som verkar vara precis alla andra. Inte mycket att göra något åt. ;) Tack för smakbit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej vad kan man göra ;) Jag blev nog inte heller helt såld på den men jag gillade den ändå :)

      Radera