onsdag 10 augusti 2016

Highlights från andra kvartalet

Jag höll nästan på att glömma den här lilla följetongen. Nämligen att utse några highlights från böckerna som jag läste i april, maj och juni. Det är böcker som nödvändigtvis inte behöver ha fått högsta betyg, men som stannade kvar och växte eftersom. Böcker som gav mig en fantastisk läsupplevelse. Grejen med detta är att lyfta fram dessa böcker så de inte glöms bort, eller om recensionerna råkade flimra förbi och att ni helt enkelt missade dem. Och det vill jag ju inte :) Idén är hämtat från Elin på Bokparadis.


Den sista konkubinen, Lesley Downer
Det här är en historisk roman som är otroligt inlevelsefull och fullsmockad med fascinerande detaljer. Jag var fängslad rakt igenom. Fast den är rätt lång var det ett nöje att läsa den. Är du nyfiken på det gamla Japan är detta en godbit du inte får missa!


Det här är en gåtfull, mystiskt och spännande bok. Både vacker och med en mörk hemlighet. Sträckläsning utlovas! Jag minns att jag tyckte väldigt mycket om inslagen med sagorna. Det här var också en bra påminnelse för mig själv att prova något mer om Morton nu i höst.


Señor Peregrino, Cecilia Samartin
Jag har gillat alla Samartins böcker, framförallt språket. Det är så vackert och färgstarkt och berättelserna så romantiska och mystiska. Trots att jag hade höga förväntningar på denna så blev jag väldigt nöjd. Och det fortsatte även vad gäller nästa bok i serien, La Peregrina, som jag fullkomligt älskade! Så det här är böcker som jag nästan säger att ni måste läsa! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar