tisdag 30 augusti 2016

Nytt i hyllan: Augusti

Det blev några böcker även den här månaden. Det kan inte hjälpas, jag har ändå varit restriktiv så de som fick komma hem förtjänade det :)

Jag tycker mig också kunna se ett gemensamt tema, vilket tyder på att jag är inne i sånt nu och det i sig betyder att jag bör läsa dessa böcker snarast. Jag nappade ju på dem av en anledning. Men den strategin gör det också farligt för de böcker som det var länge sen jag skaffade... men strunt samma, viktigaste är att jag läser det jag känner för just nu :)

... och som ni ser, det finns en liten avstickare - det är ju alltid trevligt att ha en riktig tegelsten som väntar i hyllan ;) 900+ sidor!


En ny jord av Eckhart Tolle
Här och nu av Eva Ludvigsen
Jag minns att jag sprang av Ron McLarty
En egen strand av Aino Trosell
Vild av Cheryl Strayed
Gånglåt av Elin Olofsson
Fatimas hand av Ildelfonso Falcones

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. Jag blir så glad när jag ser den, alla böcker välkomnas ^^

      Radera
  2. Det var en härlig hög :) Gånglåt är riktigt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul, jag var snabb och har redan läst den, recensionen kommer nästa vecka :)

      Radera
  3. Det var verkligen en tegelsten där :D Härlig hög!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja haha :D Jag undrar lite när jag ska läsa den, men någon gång ska också den få sin tid ;)

      Radera
  4. Jag som är väldigt svag för tegelstenar blir naturligtvis väldigt nyfiken på Falcones bok :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte också att den såg så tjusig ut :)

      Radera