onsdag 3 augusti 2016

Nytt i hyllan: Juli

Gudars som jag brukar säga ibland när jag inte vet hur jag ska uttrycka mig. Den här gången över den rejäla bokhögen som flyttat in i månaden juli.

Ni vet hur det blir när man knappt har några hämningar och besöker flera loppisar och second hand, vips så blev det ett gäng. Men jag gillar alla böcker och skulle gärna vilja läsa dem nu på en gång! :)


nu vill jag sjunga dig milda sånger av Linda Olsson
Marina Carlos Ruiz Zafón
Läsarna i Broken Wheel rekommenderar av Katarina Bivald
Torsdagarna i parken av Hilary Boyd
Fågelburen av Lisa Jewell


Tiden åldras fort av Antonio Tabucchi
Ge mig en dag till av Mitch Albom
Hästarna vid porten av Mary Mackey


Sagan om ringen, Sagan om de två tornen och Sagan om konungens återkomst
av J-R-R Tolkien


Låt vargarna komma av Carol Rifka Brunt
Tänka snabbt och lånsamt av Daniel Kahneman
Det lilla bageriet vid strandpromenaden av Jenny Colgan
Etthundra mil av Jojo Moyes
Konsten att höra hjärtslag av Jan-Philipp Sendker


Liv till varje pris av Kristina Sandberg
Eld av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
Borta med vinden av Margaret Mitchell


Är svensken människa? av Henrik berggren och Lars Trädgårdh
Känslans intelligens av David Goleman
Fenixprocessen av Elizabeth Lesser

6 kommentarer:

  1. Marina, Låt vargarna komma och Konsten att höra hjärtslag är såååå bea allihop! Bara så att du vet. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Toppen :D Jag får se till att inte vänta allt för länge med dem då!

      Radera
  2. Marina och Låt vargarna komma har jag också väntades i bokhyllan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. En sån här regnig och kall höstdag mitt i sommaren blir jag med ens sugen på att läsa denna av Zafón :)

      Radera
  3. Många böcker i de boktravarna som står här också och väntar på att bli lästa, bland annat Kristina Sandbergtrilogin, Känslans intelligens och Borta med vinden. Jag håller med dig, att blogga och läsa i andras bloggar om böcker gör att boktravarna blir högre och högre... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha nej det är inte lätt att värja sig ;) Men det gör inte så mycket :)

      Radera