tisdag 23 augusti 2016

Top Ten Tuesday

Jag kan tänka mig att veckans tema inte kommer resultera i en lika "pinsam" eller "svår" situation som hos andra bokbloggare, just för att jag bara har bokbloggat 1 år (ganska så precis!). Temat är nämligen "Topp Tio böcker som har stått i min bokhylla sedan jag startade bloggen och som jag fortfarande inte läst".

Här är min lilla lista över böcker som fortfarande väntar på mig:

1. Serien om Ramses den andra av Christian Jacq
2. Bedragen av Katerina Janouch
3. Sommarhuset av Anna Fredriksson
4. Andra kvinnor av Kristy Crawford
5. Den amerikanska flickan av Monika Fagerholm
6. Välkommen ut på andra sidan av Anna Maria Jansson
7. Frost av Roy Jacobsen
8. Brobyggarna av Jan Guillou
9. Divergent av Veronica Roth
10. Trollkarens trast av Martin Davies

16 kommentarer:

  1. För mig som bara bloggat i ett halvår hade denna lista kunnat inbegripa i stort sett hela min bokhylla.
    Divergent tog jag däremot äntligen tag i nu i sommar! Har bara sista boken i triologin kvar nu :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe ja det är ganska lätt såhär inledningsvis ;)
      Vad bra, jag borde verkligen läsa den snart :)

      Radera
  2. Brobyggarna har jag också väntades i bokhyllan, hittade den på second hand tidigare i år :). Trollkarens trast hade jag, men jag har nog gett bort den för jag kände att den inte skulle bli läst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag borde ju läsa den för att veta om jag ska nappa på framtida fynd i serien :) ja får se vad det blir av Trollkarens trast, den känns lite bortglömd.

      Radera
  3. Divergent är den enda jag har läst och den gillade jag, måste fortsätta läsa serien ju ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe ja ständigt problem att hinna med allihopa :)

      Radera
  4. Sommarhuset och Divergent har jag läst och tyckt om båda två. Serien om Ramses har jag också läst, men det var fruktansvärt länge sedan. Men då tyckte jag väldigt mycket om den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan tänka mig att den var omtyckt, hoppas verkligen att jag gillar den nu när den väntat så :)

      Radera
  5. Sommarhuset och Den amerikanska flickan har jag läst. Divergent har jag sett som film i lärandesyfte. inte min tekopp i vanliga fall, men jag försöker...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag började se Divergent typ 10 min men jag blev faktiskt så uttråkad att jag inte alls ville se den... jag hoppas det blir bättre med boken :)

      Radera
  6. Ju längre man har hållit på, desto obehagligare att göra den här listan. ;)

    SvaraRadera
  7. https://runwright.net/2016/08/23/11364/

    SvaraRadera
  8. Hmm, kanske borde göra denna lista själv. Men lite pinsamt blir det nog ^^ Jag har ju bokbloggat dubbelt så länge som du så borde ha hunnit med lite fler hyllvärmare haha X)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hehe ta ett djupt andetag innan ;)

      Radera
  9. Nice list of books!!

    Here's a link to my TTT post for this week: http://captivatedreader.blogspot.com/2016/08/top-ten-tuesday-ten-books-that-have.html

    SvaraRadera