torsdag 4 augusti 2016

Veckans bokbloggsfråga - vecka 31


Den här veckan ställer Carola på Barnboksbloggen följande fråga:

Handen på hjärtat nu: hur ser det ut med dina hyllvärmare? Har du många olästa böcker i din bokhylla som du har dåligt samvete över, eller tillhör du de som faktiskt hinner läsa i samma takt som nytillskotten dyker upp i bokhyllorna?



Bara förra månaden och i inlägget som jag publicerade igår visade jag upp hela 22 nya böcker som flyttat in i hyllan under juli. Ibland går det med en väldans fart. Jag kan omöjligt hinna läsa så många på en månad. Så då blir ekvationen knepig. Men jag försöker få det jämt ut över kvartalet åtminstone, eller för året i det långa loppet... hoppas jag klarar det. Men det är så svårt! Allra bäst är att inte ens besöka loppishyllorna. Det är alldeles för frestande.

Dåligt samvete har jag faktiskt inte, egentligen. Jag är glad att ha dem där. Det blir mitt lilla bibliotek. Däremot har jag ju den lilla svaga restriktionen att vara återhållsam ibland, för min egen skull, så att hyllorna inte svämmar över.

Men faktiskt så tror jag det mesta beror på att detta var mitt första år som bokbloggare och jag kastade mig verkligen in i det och fick ett otroligt sug att fylla på mina bokhyllor. Inte för att det mättats så jättemycket nu, men jag inser sakta att jag faktiskt måste läsa alla, och det vill jag ju.

6 kommentarer:

  1. Det är onekligen en klurig ekvation, det går liksom inte alls ihop på slutet :) Men vem bryr sig ;)

    SvaraRadera
  2. Det gäller att få ihop den där ekvationen men bara att man försöker gör ju att man bromsar sig i alla fall lite men billiga böcker som verkligen vill flytta hem till en är svåra att neka!! Haha ja det första året som bloggare tror jag också var då det svämmade in böcker! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det svårt ganska så ofta, men lite mer hanterligt nu :) Jag har ju skaffat mig så jag klarar mig ett tag ;)

      Radera
  3. Dåligt samvete har inte jag heller :) För min del så varierar det hur mycket böcker jag köper, eftersom jag ändå bara skaffar de som jag verkligen vill ha och det gör ju att en del månader blir det rätt så mycket inköp och en del typ ingenting alls :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är ju onödigt :) Det brukar variera för min del också, det är bra att man kan kompensera ifall det skulles sticka iväg ibland :)

      Radera