onsdag 24 augusti 2016

Veckans bokbloggsfråga - vecka 34

Frågan som Carola på Barnboksbloggen ställer den här veckan låter såhär:

Vad anser du, är bokbloggskommentarer idag ett minne blott? Får du fortfarande kommentarer? Skriver du själv kommentarer? Vilket forum är det som du numera håller kontakten med dina läsare och ni kan diskutera det du och andra bokbloggare har skrivit i dina inlägg?




Jag är så glad och tacksam för att jag får det, och just av den anledningen vill jag verkligen försöka kommentera hos de andra bokbloggarna. Det blir inte alltid så, ofta kikar jag bara in och läser inläggen. Ibland vet jag bara inte vad jag ska säga, andra gånger tänker jag komma tillbaka och kommentera men glömmer bort. Himla dåligt. Men samtidigt känner jag inte att det är ett krav, varken att ge eller få, det är mer av vänlighet det sker.

Det är inte riktigt samma sak som hos "andra bloggar" där folk kommenterar på annat sätt, för att fiska besökare eller klaga på något, vad vet jag (klart att det också där finns snälla kommentarer). Sedan kanske det av olika anledningar inte kommenteras lika mycket nu för tiden (tror det är besvärligare från mobilen?), men som sagt, det gör mig inte så mycket, man gör så gott man kan för att man vill.

Jag använder mig av bloglovin och sidan bokbloggar.nu för att titta in på era bloggar, eller via andra bloggar, jag vet inte vad för annat forum det skulle vara.

14 kommentarer:

  1. Jag har ingen egen blogg men kommenterar gärna ibland när jag läst ett bra inlägg. Helt enkelt när jag har något att säga. Om bloggaren svarar på min kommentar blir jag jätteglad och kommentarer gärna igen, men om jag inte får ett svar drar jag mig för att kommentera fler gånger.
    Du och de flesta andra svarar alltid så det här var bara lite allmänt. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tycker hela grejen handlar om att också svara, annars blir det inte så kul :) jag blir jätteglad för dina kommentarer!

      Radera
  2. Jag försöker också anstränga mig att lämna en kommentar, för jag vet ju av egen erfarenhet hur glad man blir! Men ibland har jag verkligen inget att säga :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis winwin :) Och nej även om jag skulle vilja är det svårt ibland.

      Radera
  3. Använder också bloglovin :) Blir också väldigt glad för kommentarer, är väldigt roligt att andra läser och reagerar på det man själv skrivit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kom på såhär i efterhand att forumen nog menas med instagram och sånt, men det har jag inte, på nått sätt tänkte jag att det skulle vara nått chattforum haha..
      Ja kommentarer gör det mer levande :)

      Radera
  4. Nu läste jag kommentarerna här ovan och ojdå .. måste verkligen bli bättre på att svara! Min kommer någon alltså tillbaka för att kolla svaret undrar jag då ..?

    Och ja, på mobilen är det ofta krångligt att kommentera, vilket ju är tråkigt då så många läser därifrån :/ men jag älskar kommentare och hoppas verkligen att de inte ska försvinna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske inte alla gör så men jag gör det ibland, för att det är kul och intressant att få en bild av bloggaren och det blir en liten dialog då :)
      Nej gud nej det får vi undvika :)

      Radera
    2. Okej, bra att veta :) själv glömmer jag ofta var jag kommenterat, även om jag ibland till och med ställt en konkret fråga :S men ja, det är ju faktiskt kul att se hur bloggaren svarar - ska absolut försöka bättre mig på detta!

      Radera
    3. Jo ibland går det inte att hålla koll, men det är inte heller värsta kravet, alls, det är det jag menar att alla gör vi som vi vill och det är inget konstigt med det :) men visst blir det lite roligare :)

      Radera
  5. Det är inte så lätt alltid att veta vad man ska kommentera, det har du rätt i.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja eller hur då blir det svårt :)

      Radera
  6. Det är alltid roligt att höra från läsarna :-)

    SvaraRadera