tisdag 20 september 2016

Bokbloggsbrev #1


Kära bokblogg!

Det här är mitt första brev till dig, så jag hoppas att det blir begripligt och att det uppskattas. Nu ska jag berätta vad jag har kommit på.

Så här är det. Jag har ju ägnat mig åt dig i över ett år nu och under den tiden har jag undvikit att skriva sådär dagboks-aktigt. Både för att jag inte vill ha det så men också för att det inte är bekvämt för mig. Men jag känner att jag behöver något som kan komplettera mellan alla mina inlägg, som för det mesta är recensioner. Först visste jag inte hur jag skulle utforma det för att det skulle vara flexibelt, men genom att skriva ett brev direkt till dig så tror jag att jag kan fånga den rätta känslan. Framförallt så kommer det att underlätta för mig, trots att den här formen verkligen drar åt det dagboks-aktiga hållet (fast med en rolig tvist). Men något som jag har svårt att sätta mig in i är hur mina fina läsare kommer att uppleva det, om den här formen verkar alltför konstig eller bara är något som är ovant

Jag kommer att skriva direkt till dig och berätta om olika saker. Såklart kommer det alltid att handla om böcker och läsning, för vi känner ju inte till något annat, eller hur? Vad jag kommer att berätta om återstår att se, jag kan både se tillbaka eller se framåt eller bara berätta om stundens läsning eller vad som faller mig in. Som små nyhetsinslag i mitt bokliga liv. När dessa brev kommer kan jag inte svara på, allt beror på hur jag känner.

Jag ser fram emot att få en lite mer personligare relation med dig!

Varma hälsningar
Fanny

4 kommentarer:

  1. Vad spännande! Ska bli intressant att läsa dina brev :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Det känns som ett roligt sätt att skriva lite boktankar på :)

      Radera
  2. Låter som en jättebra idé! :)

    SvaraRadera