fredag 30 september 2016

Bokbloggsjerka 30 sep - 3 okt: just läst

Annika har varit bortrest ett par veckor och därför har jerkan varit inställd, nu när hon är tillbaka undrar hon helt enkelt:

Vad har ni läst under tiden som jag har varit borta?

Jag fick ta hjälp av goodreads så nu listar jag helt enkelt upp dem vartefter som jag läste ut dem.

A storm of swords av George R.R Martin.
Jag hade kommit en bra bit på den andra boken och läste ut den. Även om den första boken började lite segt tog det sig rejält inför den andra boken som var superbra!

Svart ros av Nora Roberts.
Äntligen läste jag del två i denna serie, I det Gröna. Helt okej.

Vargbröder av Michelle Paver.
En mycket uppskattad omläsning! Nu ser jag fram emot tvåan, som jag i och för sig också läst, men de resterande fyra i serien är okända så det blir spännande.

Farväl Eritrea av Samuel Brhane.
Ett recensionsexemplar, lite sådär läsmässigt men otroligt gripande historia!

En ny jord av Eckart Tolle.
En fackbok som vänt upp och ner på mycket hos mig, gett mig huvudvärk och en del förvirring, men ändå väldigt inspirerande... recensionen kommer upp i morgon.

Eld av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren.
Äntligen på denna också, del två i Engelforstriologin, riktigt härlig läsning!

12 kommentarer:

  1. Farväl Eritrea har jag också läst, men inte skrivit om än, det kommer till veckan :). Och när du säger Eld inser jag att jag verkligen borde läsa sista delen i den trilogin snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oki, ja vi får då se vem som hinner först :P

      Radera
  2. Då har du Nyckeln att se fram emot nu då ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, hoppas den inte behöver vänta lika länge som denna fick :)

      Radera
  3. Vargbröder och Eld har jag läst. Inte dumt att du har Nyckeln kvar att läsa ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej inte så pjåkigt kanske :) Åh älskade Vargbröder...

      Radera
  4. Oh! Vargbröder och Engelsforstrilogin borde jag ta tag i och läsa!! De ligger ju bara olästa och samla damm, men snart kanske :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa det måste du!! ;) Vargbröder går ju fort att läsa och är så himla söt, och spännande!

      Radera
  5. Farväl Eritrea skall jag försöka få tag på att läsa. Cirkeln står fortfarande i bokhyllan och väntar, filmen Cirkeln (och Strandbergs Färjan!) gjorde att intresset för boken svalnade...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha men du behöver nog inte oroa dig :) jag fick en tanke om att jag skulle se filmen Cirkeln för att fräscha upp minnet lite, men den verkade så konstig och läskig, jag är så lättskrämd framförallt på film.. :P Böckerna är superbra! Hoppas du gillar :)

      Radera